۱۳۹۲ آذر ۴, دوشنبه

پاسخ سوم امام مهدی ناصر محمد یمانی به میهمان میز گفتگو شیخ احمد عمرودرباره بعث اول

اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة 
 
پاسخ سوم امام مهدی ناصر محمد یمانی به میهمان 
میز گفتگو شیخ احمد عمرو بزرگوار....

بسم الله الرحمن الرحيم،
 والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله وآلهم الطيبين من أوّلهم إلى خاتمهم جدي محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، يا أيها الذين آمنوا صلّوا عليهم جميعاً وسلّموا تسليماً و بين رسولان خداوند جدایی قایل نشوید وهمان سخنی را بگویید، که خداوند در آیات محکم کتابش امر فرموده است:
 { قُولُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْنَا وَمَا أُنْزِلَ إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَمَا أُوتِيَ مُوسَى وَعِيسَى وَمَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِنْ ربّهم لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ (136) } [البقرة]،
 أما بعد ..
{ بگویید: «ما به خدا ایمان آورده‌ایم؛ و به آنچه بر ما نازل شده؛ و آنچه بر ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و پیامبران اسباط*، و (همچنین) آنچه به موسی و عیسی و پیامبران (دیگر) از طرف پروردگار داده شده است، و در میان هیچ یک از آنها جدایی قائل نمی‌شویم، و در برابر فرمان خدا تسلیم هستیم}
ای بندگان خداوند، من امام مهدی هستم.خداوند مرا به عنوان خلیفه زمین و امام مردمان برگزیده و از نظر علمی برتری بخشیده است تا مسلمانان، مسیحیان ، یهودیان و همه مردم را دعوت کنم تا آگاهانه با پیروی از قرآن خداوند را به یگانگی بپرستند. و خداوند را به حق و یقین به شهادت می گیرم که احدی از علمای امت یا مردم عادی نیستند که درمباحثات مربوط به قرآن عظیم بر امام مهدی ناصر محمدغلبه کنند، وهمگی مقهوردلایل قاطع و حق او می شوند اگر کسی به دنبال حق باشد ،حق اینجاست و تنها حق است که شایسته پیروی است و چراکه بعد از حق فقط گمراهی است که می ماند....
امام ناصر محمد یمانی شب و روز بر تمامی مردگان و زندگان مسلمان صلوات فرستاده و می گوید.خدایا با رحمت و عفو و غفران عظیمت بر آنها صلوات فرست و وعده تو حق است و تو ارحم الراحمین هستی. خدایا اگر این بنده صبر خود را از دست داد(وبه شکایت از آنها دست به دعا برد) اجابتش مکن و تنها دعاهایی را پاسخ ده که درخواست رحمت و هدایت برای آنهاست که وعده تو حق است و تو ارحم الراحمینی.
به خداوند سوگندکه امام مهدی جان خود را از شدت حسرت بر گمراهان هلاک نمی کند اما از حزن و حسرت خداوند بر بندگان پشیمانش غمگین است .بندگانی که به خاطر کوتاهی هایی که درمحضر خداوندکردند پشیمان بوده و درحسرتند. حزن من به خاطر خداوندی است که بر عرش عظیم چیره است ولی به حال بندگان پشیمانی که در حق خود ظلم کرده و در عذابند حسرت خورده و حزین است.
و اي بندگان خدا ..و اي بندگان خدا چنانچه خداوند اراده كند كه ( يكي از) عذاب شوندگان در آتش جهنم را مشمول رحمت خود كند ، بدانيد كه خداوند بر همه چيز تواناست و او بخشنده و مهربان است و آنچه را كه بخواهد انجام مي دهد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ‌ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ‌ وَشَهِيقٌ ﴿١٠٦﴾ خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْ‌ضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَ‌بُّكَ ۚ إِنَّ رَ‌بَّكَ فَعَّالٌ لِّمَا يُرِ‌يدُ ﴿١٠٧﴾ }
صدق الله العظيم [هود]
مّا آنها که بدبخت شدند، در آتشند؛ و برای آنان در آنجا، ناله و فریاد بسیاری است... (۱۰۶) جاودانه در آن خواهند ماند، تا آسمانها و زمین برپاست؛ مگر آنچه پروردگارت بخواهد! پروردگارت هر چه را بخواهد انجام می‌دهد! (107)}
ممکن است یکی از بندگان خدا سؤال کند:"ناصر محمد یمانی، شما خود را مهدی منتظر دانسته و درباره اولین بازگشت مردگان به دنیا(بعث اول) فتوا می دهیدو در حقیقت آن را فرصت دوباره ای می دانید که رب العالمین به بندگانش داده است؛آیا امیدی هست که خداوند بندگانی را که در آتش جهنم عذاب می بینند و از کوتاهی خود در محضر خداوند پشیمانند ،از آن خارج کند ، حتی اگر یهودیانی باشند که خداوند آنها هلاکت کرده است؟" امام مهدی ناصر محمد یمانی در جواب این سؤال می گوید:بگذار پاسخ این فرد را مستقیماً از آیات محکم کتاب خداوند بدهیم:
{ ألَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السموات وَالْأَرْضِ يُعَذِّبُ مَنْ يَشَاءُ وَيَغْفِرُ لِمَنْ يَشَاءُ 
وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ }
صدق الله العظيم [المائدة:40]

{آیا نمی‌دانی که حکومت و فرمانروائی آسمانها و زمین از آن خداست؟ هر کس را بخواهد کیفر می‌کند؛ و هر کس را بخواهد ، می‌بخشد؛ و خداوند بر هر چیزی قادر است. (۴۰)}
{ عَسَى ربّكمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جهنّم لِلْكَافِرِينَ حَصِيراً }
صدق الله العظيم [الإسراء:8]

{امید است خدا شما را مورد رحمت قراردهد و اگر (به عصیان و ستمگری) برگردید ما هم (به عقوبت و مجازات شما) بازمی‌گردیم و جهنم را زندان کافران قرار داده‌ایم.}
ای بندگان خدا، بدانید مأیوس شدن از رحمت خداوند از بزرگترین ظلم هایی است که در حق خود می کنید، از رحمت خداوند نا امید نشوید که در حق خود ظلم کرده اید و مشمول رحمت او نخواهید شد.(اشاره به آیه 87 سوره یوسف:وَلَا تَيْأَسُوا مِن رَّ‌وْحِ اللَّـهِ ۖ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِن رَّ‌وْحِ اللَّـهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُ‌ون)در پیشگاه رب العالمین شهادت می دهم( و اگر این شهادت دروغ باشد خداوند از من حساب می کشد)که حتی اگر شیاطین جن و انس هم به سوی خدا توبه کرده و بازگردند و از راه حق خداوند پیروی نمایند مشمول عنایت و رحمت خداوند قرار خواهند گرفت و فرشتگان مقرب خداوند رحمان نیز با من شهادت می دهند و می گویند:
{ رَبَّنَا وَسِعْتَ كُلَّ شَيْءٍ رَّحْمَةً وَعِلْمًا فَاغْفِرْ لِلَّذِينَ تَابُوا وَاتّبعوا سَبِيلَكَ وَقِهِمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ }
صدق الله العظيم [غافر:7]
{ای پروردگاری که علم و رحمت بی‌منتهایت همه اهل عالم را فرا گرفته است، گناه آنان که توبه کردند و راه (رضای) تو را پیمودند ببخش و آنان را از عذاب دوزخ محفوظ دار.}
سؤالی که مطرح می شود این است که مگر شیاطین از مخلوقات خداوند نیستند ؛پس چطور ممکن است در صورت توبه و انابه و در پیش گرفتن راه حق خداوند ؛ رحمت او شامل حالشان نشود؟خداوندی که رحمت او همه چیز را فراگرفته و تمامی گناهان را می بخشد؟ هرکس که از رحمت خداوند ناامید شده و از اینکه مشمول آن شود مأیوس گردد، به خداوند نسبت دروغ داده است.
خداوند نفرموده است که توبه بندگانی را که در حق خود اسراف کرده اند را نپذیرفته و گناهان آنها را نخواهد بخشید ، چنانچه این توبه قبل مرگ باشد؟ اگر( غیر از این است و) راست می گویید دلیلتان چیست ! اما برهان امام مهدی برگرفته از فتوای رب العالمین است که علنی تمام بندگان خود در آسمان ها و زمین و از جن و انس و هر جنسی که باشند را مورد خطاب قرار می دهد و به ما امر کرده که به آنها بگوییم:
{ قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَ‌فُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّ‌حْمَةِ اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يَغْفِرُ‌ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ‌ الرَّ‌حِيمُ ﴿٥٣﴾ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَ‌بِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُ‌ونَ ﴿٥٤﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّ‌بِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُ‌ونَ ﴿٥٥﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَ‌تَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّ‌طتُ فِي جَنبِ اللَّـهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِ‌ينَ ﴿٥٦﴾أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّـهَ هَدَانِي لَكُنتُ مِنَ الْمُتَّقِينَ ﴿٥٧﴾ أَوْ تَقُولَ حِينَ تَرَ‌ى الْعَذَابَ لَوْ أَنَّ لِي كَرَّ‌ةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ﴿٥٨﴾ بَلَىٰ قَدْ جَاءَتْكَ آيَاتِي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْ‌تَ وَكُنتَ مِنَ الْكَافِرِ‌ينَ ﴿٥٩﴾ }
صدق الله العظيم [الزمر]
{ بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. (۵۳) و به درگاه پروردگارتان بازگردید و در برابر او تسلیم شوید، پیش از آنکه عذاب به سراغ شما آید، سپس از سوی هیچ کس یاری نشوید! (۵۴) و از بهترین دستورهائی که از سوی پروردگارتان بر شما نازل شده پیروی کنید پیش از آنکه عذاب (الهی) ناگهان به سراغ شما آید در حالی که از آن خبر ندارید!» (۵۵) (این دستورها برای آن است که) مبادا کسی روز قیامت بگوید: «افسوس بر من از کوتاهیهایی که در اطاعت فرمان خدا کردم و از مسخره‌کنندگان (آیات او) بودم!» (۵۶) یا بگوید: «اگر خداوند مرا هدایت می‌کرد، از پرهیزگاران بودم!» (۵۷) یا هنگامی که عذاب را می‌بیند بگوید: «ای کاش بار دیگر (به دنیا) بازمی‌گشتم و از نیکوکاران بودم!» (۵۸) آری، آیات من به سراغ تو آمد، امّا آن را تکذیب کردی و تکبّر نمودی و از کافران بودی! (۵۹)}
در اینجا سؤالی مطرح است که مگر شیاطین جن و انس ،جزو بندگان خداوند نیستند؟ 
آیا ندای خداوند در آیات محکم کتابش شامل آنها می شود که می فرماید: 
 { قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَ‌فُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّ‌حْمَةِ اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يَغْفِرُ‌ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ‌ الرَّ‌حِيمُ ﴿٥٣﴾ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَ‌بِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُ‌ونَ ﴿٥٤﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّ‌بِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُ‌ونَ ﴿٥٥{ بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. (۵۳) و به درگاه پروردگارتان بازگردید و در برابر او تسلیم شوید، پیش از آنکه عذاب به سراغ شما آید، سپس از سوی هیچ کس یاری نشوید! (۵۴) و از بهترین دستورهائی که از سوی پروردگارتان بر شما نازل شده پیروی کنید پیش از آنکه عذاب (الهی) ناگهان به سراغ شما آید در حالی که از آن خبر ندارید!» (۵۵) }صدق الله العظيم؟؟
ممکن است نظر شیخ بزرگوار احمد عمرواین باشد :"ناصر محمد یمانی، گمان می کنی اگر ابلیس و شیاطین جن و انس به درگاه خداوند دعا کنند تا قلبشان را هدایت کرده و توبه کرده و به سوی خداوند بازگردند،آیا خداوند بعد از اینکه آنان را در معرض لعنت ابدی خود ، فرشتگان و تمام انسان ها قرار داده ؛توبه شان را می پذیرد؟ اگر راست می گویی دلیلت را بیاور".جواب این است که : ای شیخ گرانقدر احمد عمرو، ناصر محمد یمانی مستقیم از خداوند تعالی برای تو پاسخ می آورد که فرموده است:
{ كَيْفَ يَهْدِي اللَّهُ قَوْماً كَفَرُوا بَعْدَ إِيمانِهِمْ وَشَهِدُوا أَنَّ الرَّسُولَ حَقٌّ وَجاءَهُمُ الْبَيِّناتُ وَاللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (86) أوّلئِكَ جَزاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَالْمَلائِكَةِ وَالنّاس أَجْمَعِينَ (87) خالِدِينَ فِيها لا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلا هُمْ يُنْظَرُونَ (88) إِلاَّ الَّذِينَ تابُوا مِنْ بَعْدِ ذلِكَ وَأَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (89) }
صدق الله العظيم [آل عمران]
{ چگونه خداوند جمعیّتی را هدایت می‌کند که بعد از ایمان و گواهی به حقّانیّت رسول و آمدن نشانه‌های روشن برای آنها، کافر شدند؟! و خدا، جمعیّت ستمکاران را هدایت نخواهد کرد! (۸۶) کیفر آنها، این است که لعن (و طرد) خداوند و فرشتگان و مردم همگی بر آنهاست. (۸۷) همواره در این لعن (و طرد و نفرین) می‌مانند؛ مجازاتشان تخفیف نمی‌یابد؛ و به آنها مهلت داده نمی‌شود. (۸۸) مگر کسانی که پس از آن، توبه کنند و اصلاح نمایند؛ زیرا خداوند، آمرزنده و بخشنده است. (۸۹)}
.این آیه فتوایی است خطاب به تمامی شیاطین که حقی را که از جانب خداوند آمده است را می شناسند ولی پیرو آن نشده و از رحمت خداوند ناامید گشته اند .به علت همین یأس از رحمت خداوند است که به جنگ با خداوند و رسولانش برخاسته اند.تا زمانی که توبه نکرده و به انابه به سوی خداوند بازنگردند قلبشان هدایت نخواهدشد .اگربا توبه و انابه به درگاه خداوند و درخواست هدایت قلبی و بخشیده شدن گناهان به سوی او بازگردند ،پروردگار را حتی بعد از لعن شدن توسط خداوند و فرشتگان و مردم ؛ غفور و رحیم خواهند یافت. این لعنت به سبب آن بود که این شیاطین انس ، وقتی رسول حق را دیدند تظاهر به ایمان کرده و کفر باطنی خود را پنهان کردند تا مردم را از پیروی از قرآن (ذکر) بازدارند و خود نیز شاهدند که اینگونه عمل کردند..با وجود این شایسته نیست مهدی منتظر فتوای یأس از رحمت خداوند را برای آنها صادر کنددر حالی که خداوند به حق ، به آنها فتوا داده آست که از رحمت خداوند ناامید نشوند .حتی گواهی به حق بودن رسول و(سپس) کافر شدن به او؛ دلیل نمی شوداز رحمت خداوند مأیوس گشته و به جنگ با پروردگار و رسولانش و مهدی منتظر برخاسته و مردم را از پیروی از امام مهدی بازدارند تا انسان ها نیز با آنها در آتش جهنم همراه شوند، چرا؟ چون از رحمت خدا مأیوسند. اما فرستاده شدن امام مهدی رحمتی از جانب خداوند است ؛خداوندی که رحمتش فراگیراست مگر اینکه کسی از دعوت به سوی "رحمت خداوند بر تمام مخلوقات" روی برگرداند. چنین کسی ظلمی در حق خود می کند که از تمام گناهان قبلی اش - هر چه که بوده باشند-بزرگ تر است.
ممکن است شیخ فاضل احمد عمرو بگوید:" ناصر محمد ، چگونه ممکن است که خداوند گروهی را که به حق بودن رسول حق خداوند شهادت دادند ، اما(بعد)کافر شده و سعی درخاموش کردن نور خداوند و جنگ با خدا و رسولش کردند را ببخشد و در صورت بازگشت و انابه به درگاه پروردگار ، توبه آنان را بپذیرد؟"پاسخ امام مهدی- که همه را به سوی رحمت فراگیر خداوند دعوت می کند –این است که : بله چنین است و از آیات محکم کتاب جوابت را می دهیم که در صورت توبه و انابه حتی شیاطین انس آمرزیده می شوند. برهان قبول توبه شیاطین جن و انس -ولو بخاطر دیدن و انکار رسول حق خداوند و کفر بعد از ایمان تنبیه شده باشند- در آیات زیر می آید .درباره آن تدبر کرده و بیندیشید.خداوند تعالی می فرماید:
اللَّهُ قَوْماً كَفَرُوا بَعْدَ إِيمانِهِمْ وَشَهِدُوا أَنَّ الرَّسُولَ حَقٌّ وَجاءَهُمُ الْبَيِّناتُ وَاللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (86) أوّلئِكَ جَزاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَالْمَلائِكَةِ وَالنّاس أَجْمَعِينَ (87) خالِدِينَ فِيها لا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلا هُمْ يُنْظَرُونَ (88) إِلاَّ الَّذِينَ تابُوا مِنْ بَعْدِ ذلِكَ وَأَصْلَحُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (89) }
صدق الله العظيم [آل عمران]
{ بعد از ایمان و گواهی به حقّانیّت رسول و آمدن نشانه‌های روشن برای آنها، کافر شدند؟! و خدا، جمعیّت ستمکاران را هدایت نخواهد کرد! (۸۶) کیفر آنها، این است که لعن (و طرد) خداوند و فرشتگان و مردم همگی بر آنهاست. (۸۷) همواره در این لعن (و طرد و نفرین) می‌مانند؛ مجازاتشان تخفیف نمی‌یابد؛ و به آنها مهلت داده نمی‌شود. (۸۸) مگر کسانی که پس از آن، توبه کنند و اصلاح نمایند؛ زیرا خداوند، آمرزنده و بخشنده است. (۸۹)}
شاید دکتر احمد عمرو بگوید:"ناصر محمد، ازبیان شما درباره بعث اول و دوم بر اساس تفسیر فرموده خداوند تعالی:
  { مِنْهَا خَلَقْنَاكُمْ وَفِيهَا نُعِيدُكُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُكُمْ تَارَةً أُخْرَى }
  صدق الله العظيم [طه:55] 
اطلاع دارم و می گویی ،منظور خداوند از بازگشت، بعث اول( اولین بازگشت مردگان) در دنیا است پس نشانه آشکاری ازجانب پروردگار عالم بیاورکه منظور خداوند از بازگشت همان بعث اول در این دنیااست".مهدی ناصر محمد یمانی به احمد عمرو چنین پاسخ می دهد که : بگذار مستقیماً ازآیات محکم ذکر( قرآن) جوابت را بدهیم که مقصود خداوند از بازگشت "رجعت" است چرا که هیچ مؤمن و کافری در مورد اینکه انسان به خاک بازمی گردد با یکدیگر مجادله نمی کنند. هم کفار و هم مؤمنان می دانند که بشر به خاک باز می گرددو به همین علت می گویند: چه کسی استخوانهای پوسیده و پودرشده را باز زنده می کند؟ یعنی چه کسی استخوان هایی که به خاک تبدیل شده اندرا زنده خواهد کرد.در اینجا فتوای خداوند این نیست که اجساد به خاک تبدیل می شوند بلکه در آیات محکم کتاب به روشنی بازگشت مجدد حیات به اجسادی که تجزیه و پوسیده شده اند منظور نظر است.
ممکن است دکتر احمد عمرو بفرمایند:" عجب! ناصر یعنی وقتی خداوند در ایات محکم کتابش می فرماید: { وَفِيهَا نُعِيدُكُمْ } منظور بعث اول است" . پاسخ در فرموده خداوند تعالی است که :
{ وَقَالُواْ أَئِذَا كُنَّا عِظَاماً وَرُفَاتاً أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقاً جَدِيداً (49) قُل كُونُواْ حِجَارَةً أَوْ حَدِيداً (50) أَوْ خَلْقاً مِّمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَن يُعِيدُنَا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أوّل مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَى هُوَ قُلْ عَسَى أَن يَكُونَ قَرِيباً (51) }
صدق الله العظيم [الإسراء]

{گفتند: «آیا هنگامی که ما، استخوانهای پوسیده و پراکنده‌ای شدیم، دگر بار آفرینش تازه‌ای خواهیم یافت؟!» (۴۹ بگو: [اینکه سهل و آسان است] شما سنگ شوید یا آهن، (۵۰) یا آفریده ای از آنچه در ذهنتان [حیات یافتنش] سخت و دشوار می آید [بدون تردید با آفرینشی جدید برانگیخته می شوید] بی درنگ خواهند گفت: چه کسی ما را بر می گرداند؟ بگو: همان کسی که اولین بار شما را آفرید. پس سرهای خود را به سوی تو می جنبانند و می گویند: [این زنده شدن دوباره] چه زمانی خواهد بود؟ بگو: چه بسا نزدیک باشد. (۵۱) }
معنای اعاده در تمام آیات آفرینش جدید است به همین دلیل می فرماید: { وَقَالُواْ أَئِذَا كُنَّا عِظَاماً وَرُفَاتاً أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقاً جَدِيداً (49) قُل كُونُواْ حِجَارَةً أَوْ حَدِيداً (50) أَوْ خَلْقاً مِّمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَن يُعِيدُنَا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أوّل مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَى هُوَ قُلْ عَسَى أَن يَكُونَ قَرِيباً (51) }صدق الله العظيم.
{گفتند: «آیا هنگامی که ما، استخوانهای پوسیده و پراکنده‌ای شدیم، دگر بار آفرینش تازه‌ای خواهیم یافت؟!» بگو: [اینکه سهل و آسان است] شما سنگ شوید یا آهن، (۵۰) یا آفریده ای از آنچه در ذهنتان [حیات یافتنش] سخت و دشوار می آید [بدون تردید با آفرینشی جدید برانگیخته می شوید] بی درنگ خواهند گفت: چه کسی ما را بر می گرداند؟ بگو: همان کسی که اولین بار شما را آفرید. پس سرهای خود را به سوی تو می جنبانند و می گویند: [این زنده شدن دوباره] چه زمانی خواهد بود؟ بگو: چه بسا نزدیک باشد. (۵۱) }
شیخ فاضل احمد عمرو بدان که زمان وعده حق (خداوند) نزدیک شده است و گمان مبر که ناصر محمد یمانی تنها به همین آیه استناد می کند؛ بلکه تمام ایات در ارتباط با یکدیگر بوده و تایید کننده این هستند که برای کافرانی که (آیات خداوند را دانسته ) تکذیب می کنند ، دوزندگی و دو مرگ ودو بازگشت (بعث)مقدر شده است گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنَادَوْنَ لَمَقْتُ اللَّهِ أَكْبَرُ مِنْ مَقْتِكُمْ أَنْفُسَكُمْ إِذْ تُدْعَوْنَ إِلَى الْإِيمَانِ فَتَكْفُرُونَ (10) قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِنْ سَبِيلٍ (11) ذَلِكُمْ بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِنْ يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ (12) }
صدق الله العظيم [غافر]

{ کسانی را که کافر شدند روز قیامت صدا می‌زنند که عداوت و خشم خداوند نسبت به شما از عداوت و خشم خودتان نسبت به خودتان بیشتر است، چرا که بسوی ایمان دعوت می‌شدید، ولی انکار می‌کردید! (۱۰) آنها می‌گویند: «پروردگارا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی؛ اکنون به گناهان خود معترفیم؛ آیا راهی برای خارج شدن وجود دارد؟» (۱۱) این بخاطر آن است که وقتی خداوند به یگانگی خوانده می‌شد انکار می‌کردید، و اگر برای او همتایی می‌پنداشتند ایمان می‌آوردید؛ اکنون داوری مخصوص خداوند بلندمرتبه و بزرگ است (۱۲)}
دربین آنها کسانی هستند که در حیات برزخی (که جزیی از ) حیات دنیا(است) دوبار عذاب می شوندو دو زندگی و دو مرگ دارند.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{ وَإِن كَادُوا لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتَفْتَرِ‌يَ عَلَيْنَا غَيْرَ‌هُ ۖ وَإِذًا لَّاتَّخَذُوكَ خَلِيلًا ﴿٧٣﴾ وَلَوْلَا أَن ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدتَّ تَرْ‌كَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا ﴿٧٤﴾ إِذًا لَّأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرً‌ا ﴿٧٥﴾ }
صدق الله العظيم [الإسراء]
{ نزدیک بود آنها تو را از آنچه بر تو وحی کرده‌ایم بفریبند، تا غیر آن را به ما نسبت دهی؛ و در آن صورت، تو را به دوستی خود برمیگزینند! (۷۳) و اگر ما تو را ثابت قدم نمی‌ساختیم ، نزدیک بود به آنان تمایل کنی. (۷۴) اگر چنین می‌کردی، ما دوبار زندگی دنیا، و دو بار مرگ، رابه تو می‌چشاندیم؛ سپس در برابر ما، یاوری برای خود نمی‌یافتی! (۷۵)}
لذا به اراده خداوند گروهی از مکذبین دوبار زندگی خواهند کرد که دسته ای از آنان باز به سوی آنچه که از آن نهی شده بودند بازمی گردند. با اینکه بعد از مرگ اول و قبل از رسیدن پایان جهان ،طعم عذاب آتش در حیات برزخی را چشیده بودند؛ باز هم بعد از اینکه خداوند آنها را به دنیا بازمی گرداند تا شاید صالحانه عمل کنند، به سوی گناه( آنچه که از آن نهی شده بودند) باز می گردند تا اینکه دوباره مرده و مجدد در عذاب برزخ گرفتار شوند و زمانی که نوبت بعث دوم و قرار گرفتن انسان ها دربرابر خداوندعالم رسید، به عذاب شدیدی که روح و جسم را باهم دربر خواهد گرفت دچار شوند.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ وَمِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ }
صدق الله العظيم [التوبة:101]
{و بعضی از اعراب بادیه‌نشین اطراف شما (اطراف مدینه) منافقند و بعضی اهل شهر مدینه هم منافق و بر نفاق ماهر و ثابتند که تو از آنها آگاه نیستی، ما از آنها آگاهیم، آنان را دو بار عذاب خواهیم کرد }
دکتر عمرو از اینجا است که درمی یابیم که دو زندگی ، دو مرگ و دو بعث وجود دارد.اما شما می گویید براساس فتوایی که ناصر محمد یمانی از این آیه می دهد ، سه بار بعث صورت می گیرد.جواب این است که :ای مرد چیزی را که نگفته ایم به ما نسبت ندهید .آنها ابتدا در حیات دنیایی بوده و بعد مرگ در برزخ گرفتار عذاب می شوند، سپس خداوند مجدد آنها را به حیات دنیا باز می گرداند و برخی از آنها مجدد اعمال گذشته را که از آنها منع شده بودند تکرار می کنندلذا بعد از این مرگ باز و برای بار دوم به حیات برزخی بازگشته و در آتش آن گرفتار می شوند تا زمان بعث دوم فرا رسد .در این روزکه تمام انسانها در برابر پرودگار عالم قرار خواهند گرفت، این گروه مجدد بازگشته و در روز قیامت ( یوم الدین) برای عذاب عظیمی که با جسد و روح خواهند چشید رانده می شوند.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{ وَمِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ }
صدق الله العظيم [التوبة:101]
{و بعضی از اعراب بادیه‌نشین اطراف شما (اطراف مدینه) منافقند و بعضی اهل شهر مدینه هم منافق و بر نفاق ماهر و ثابتند که تو از آنها آگاه نیستی، ما از آنها آگاهیم، آنان را دو بار عذاب خواهیم کرد }
ممکن است دکتر احمد عمرو سؤال کند:"ناصر محمد یمانی چطور شده است که خوب با من صحبت می کنی در حالی که قبلاً فتوا داده بودی که احمد عمرو از شیاطین انس است؟" پاسخ مهدی منتظرناصر محمد یمانی این است که :چرا که نمی خواهم به جای عزت گناه را برگزینم چون به من می گویی ناصر توصیه خداوند به موسی و برادرش هارون - عليهم الصلاة والسلام وآلهم - را به یاد آورکه فرمود:
{ اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى (43) فَقُولَا لَهُ قَوْلاً لَّيِّناً لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى (44) }
صدق الله العظيم [طه]
{ بروید به سوی فرعون که او سخت به راه طغیان شتافته است. (۴۳) و با او کمال آرامی و نرمی سخن گویید، باشد که متذکر شود یا (از خدا) بترسد (۴۴)}
علیرغم این گفته فرعون : 
 { أَنَا ربّكمُ الْأَعْلَىٰ ﴿24)گفت: منم خدای بزرگ شما. } 
 [النازعات] 
می بینی که خداوند به نبی خود موسی و برادرش هارون توصیه می نماید: 
{ فَقُولَا لَهُ قَوْلاً لَّيِّناً لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى } 
 صدق الله العظيم 
لذا امام مهدی ناصر محمد یمانی به توصیه شیخ فاضل احمد عمرو توجه کرده 
و با او به نرمی سخن می گوید شاید متذکر شود یا بترسد. 
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين.. أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة