۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

اطلاعات بیشتری از دانش نهفته در ذکرالحکیم(قرآن)از جانب امام مهدی در پاسخ به محمدالعامر باشد که خداوند اورا به راه راست هدایت فرماید


اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة 
 
اطلاعات بیشتری از دانش نهفته در ذکرالحکیم(قرآن)از جانب امام مهدی در پاسخ به محمدالعامر باشد که خداوند اورا به راه راست هدایت فرماید
خلاصه سوال محمدالعامر: 
1-اگر آگاهی خداوند به تمام آنچه ما در دنیا می کنیم درست است؛چگونه عقل این را بپذیرد که خداوند موجودی را خلق میکند که به یقین میداند چه خواهد کرد و سپس اورا به جهنم می فرستد یاحتی از او حساب می خواهد؟
 2-این جواب هم که خداوند آگاه نیست یا یقین ندارد هم که نمی تواند صحیح باشد
***
بسم الله الرحمن الرحيم، 
والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله وآلهم الأطهار وجميع أنصارهم الأخيار
 في الأولين وفي الآخرين وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين ..
برادر ارجمند محمد العامر اول به سوال اولتان پاسخ میدهم که پرسیدید:
س1-آیا خداوند از تمام اعمال ما در این دنیا اطلاع دارد؟
جواب 1-امام مهدی به شما پاسخ می دهد و می گوید:
جواب شما را مستقیما از جانب کتاب محکم (قرآن) برایتان بیان می کنم.خداوند تعالی فرموده است:
{وَلَقَدْ عَلِمْنَا ٱلْمُسْتَقْدِمِينَ مِنكُمْ وَلَقَدْ عَلِمْنَا ٱلْمُسْتَأْخِرِينَ} (و به يقين پيشينيان شما را شناخته‏ ايم و آيندگان [شما را نيز] شناخته
‏ايم)
صدق الله العظيم [الحجر:24]
مقصود خداوند این است که او از اعمال تمام مخلوفات از اولینشان تا آخرینشان آگاه است و میداند کدام در پیروی از حق پیش می افتد و کدام از پیروی حق تأخیر میکند ؛ نه اینکه در سرنوشت آنها اعمال سوء را مقدر کرده باشدکه خداوند عظیم پاک و منزه است.از آنجا که اواز غیب آگاه است می داند چه کرده و چه میکنید و خواهید کرد.سپس احکام مربوط به کیفرشان نوشته می شود ؛برخی از عذابهای کمتر(نزدیکتر) ازعذاب بزرگتر در این دنیا دامن گیرشان میشود شاید که بازگردندو عذاب اصلی در آخرت خواهد بود. و اما در مورد احکام کیفری در این دنیا؛خداوند میان زمان انجام عمل و زمان اجرای کیفر فاصله گذاشته است تا اگر فرد از عمل سوء خود پشیمان شد و توبه کردحکم کیفر را به بخشش و غفران تبدیل کند؛چرا که بنده قبل از اجرای حکم کیفر پشیمان شده است و اینگونه خداوند کیفر را از فرد پشیمان و توبه کننده برمیداردو تصدیق آن فرموده خداوند بلند مرتبه است که:
{ مَا أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ فِي الأَرْضِ وَلا فِي أَنفُسِكُمْ إِلاَّ فِي كِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَا إِنَّ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ } (هيچ مصيبتى در زمين [به جسم و مال‏] و به جانهاى شما نرسد مگر آنكه در كتابى [ثبت‏] است پیش از آنکه آن را پاک کنیم، بى‏ گمان اين امر بر خداوند آسان است)‏ صدق الله العظيم [الحديد:22]

وخداوند تعالی می فرماید:
{ وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَامًا (68) يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا (69) إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُوْلَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا (70) } (آنها كساني هستند كه معبود ديگري را با خداوند نمي‏خوانند، و انساني را كه خداوند خونش را حرام شمرده جز به حق به قتل نمي‏رسانند، و زنا نمي‏كنند، و هر كس چنين كند مجازاتش را خواهد ديد.در روز قيامت عذابش دو چندان شود، و به خوارى و زارى جاودانه در آن [عذاب‏] بماند .مگر كسى كه توبه كند و ايمان آورد و كار شايسته كند پس خداوند بدي هايشان را به نيكي ها تبديل مى‏كند و خدا همواره آمرزنده مهربان است)
صدق الله العظيم [الفرقان]
خداوند حکم کیفراعمال بد را به عفو و مغفرت تبدیل میکند زیرا توبه و انجام اعمال نیک اثر اعمال سوء را محو میکند.
و تصدیق این کلام خداوند تعالی است که می فرماید:
{ إِنَّ الحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ ذَلِكَ ذِكْرَى ‏لِلذَّاكِرِينَ }
(خوبيها بديها را از ميان مى‏ برد اين براى پندگيرندگان پندى است)
صدق الله العظيم [هود: 114]
ای محمد العامر ؛حبیبی فی الله ؛به درستی که خداوند از غیب آگاه است؛ همانطور که توبه را می پذیرد عقابش هم شدید است. و شاید محمد العامری بخواهد بگوید ای "ناصر محمد" سؤال من این است که"حال که خداوند پیشاپیش از اعمال اهل آتش خبر دارد ؛چرا آنها را آفریده است؟"و سپس امام المهدی ناصر محمد الیمانی در جواب می گوید"ای محمد خداوند می خواهد آنها را وارد جهنم کندزیرا که دانست همانند چهارپایان از عقلشان هیچ استفاده نکرده اند".
وخداوند تعالی می فرماید:
{ وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ } (و به راستى بسيارى از جن و انس را براى دوزخ گذاشته ایم [چرا كه‏] دلهايى دارند كه با آن در نمى‏يابند، و ديدگانى دارند كه با آن نمى‏بينند، و گوشهايى دارند كه با آن نمى‏شنوند، اينان همچون چارپايانند، بلكه گمراه‏تر، اينان غافلانند) صدق الله العظيم [الأعراف:179]
به همین دلیل اهالی آتش به حق در مورد خودشان اعتراف می کنند:
{ وَقَالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِي أَصْحَابِ السَّعِيرِ } (و مي‏گويند: اگر ما گوش شنوا داشتيم، يا تعقل مي‏كرديم، جزء دوزخيان نبوديم.) صدق الله العظيم [الملك:10]
به همین دلیل است که امام مهدی ناصر محمد الیمانی همیشه شما را دعوت می کند به جای پیروی از آنچه که ازپدران و گذشتگان تان به شما رسیده از عقلتان استفاده کنید.قبل پیروی از پدرانتان بیندیشد آیا عقل و منطق آن را می پذیرد یا نه بلکه باطل بوده و قابل پذیرش عقلانی نیست.و ممکن است محمد العامری بگوید"ای برادر ناصر محمد"؛ من به آگاهی خداوند از غیب کافر نیستم و سوالم این است و می گویم وقتی خداوند به درستی به تمام اعمال آفریدگانش از همان روز اول آگاهی دارد "چرا وقتی از قبل می داند چه میکنند آنها را می آفریند؟" و پاسخ امام مهدی به او این است " ای محمد العامر خدواند پاک ومنزه است و آنها را برای عذاب دادن نیافریده و عذابشان نمی کند ؛
گواه آن فرموده خداوند تعالی است که می فرماید:
{ مَّا يَفْعَلُ اللّهُ بِعَذَابِكُمْ إِن شَكَرْتُمْ وَآمَنتُمْ وَكَانَ اللّهُ شَاكِراً عَلِيماً (147) } (اگر شكر كنيد و ايمان ورزيد خداوند را با عذاب شما چه كار؟ و خداوند قدردان داناست‏)
صدق الله العظيم [النساء]
و علیرغم آگاهی غیبی از اعمالشان در نفس خود بر آنها خشمگین نیست چرا که هنوز عمل سوء را انجام نداده اند و خداوند هم می داند انجام خواهند داد.با این حال در نفس او چیزی نیست .گرچه با علم غیب خود میداند چه خواهند کرد؛ اما آنها را مورد غضب قرار نمی دهد.او پاک و منزه است و غضب بر بندگان قبل انجام عمل را بر خود حرام کرده است.خداوند با اینکه با علم غیب خود میداند ؛پاک و منزه است و غضب بر بنده قبل انجام عمل را برخود حرام کرده است چرا که خدای سبحان آن را ظلم در حق آنها می داند که قبل از انجام کار سوء مورد غضب قرار دهد و برای اینکه در مقابل خداوند بهانه ای نداشته باشند اول رسولی به جهت هشدار دادن از غضب خداوندو نهی می فرستد و به آنها هشدار می دهد که به خداوند شرک نورزند؛ عمل ناشایست انجام ندهند و در زمین فساد نکنند که باعث غضب خداوند خواهد شد و با این روش دیگر در برابر خداوند دلیلی نداشته باشند.
گواه این فرموده خداوند تعالی است که: 
{ رُسُلا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا (165) }
(پيامبرانى مژده‏ آور و هشداردهنده هستند، تا بعد از پيامبران، مردم را بر خداوند حجتى نباشد، و خداوند پيروزمند فرزانه است‏) صدق الله العظيم [النساء]
به همین دلیل خداوند رسولانش را بر می انگیزد که به آنها در مورد غضب خداوند در نفسش هشدار دهند.
گواه آن فرموده خداوند تعالی است:
{ وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ } [آل عمران:30] (و خداوند شما را از خودش بر حذر مى‏دارد، و خدا به بندگانش رئوف است‏) گواه آن فرموده خداوند تعالی است : { وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ} (و خداوند شما را از خويش بر حذر مى‏دارد، و بازگشت به سوى خداوند است‏) صدق الله العظيم [آل عمران:28]
و اگررسولان خدا را تکذیب کنند؛ از امر خداو رسولانش سرپیچی کرده اند و خداوند حجت را بر آنها تمام کرده است و بر او حلال است که بعد از ارتکاب عمل سوء به خاطر آنبر ایشان غضب نماید
گواه آن فرموده خداوند تعالی است: {يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ قَدْ أَنجَيْنَاكُم مِّنْ عَدُوِّكُمْ وَوَاعَدْنَاكُمْ جَانِبَ الطُّورِ الْأَيْمَنَ وَنَزَّلْنَا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَىٰ ﴿٨٠﴾كُلُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَلَا تَطْغَوْا فِيهِ فَيَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبِي ۖ وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَىٰ ﴿٨١﴾وَإِنِّي لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَىٰ ﴿٨٢﴾} ى بنى‏اسرائيل به راستى شما را از دشمنتان رهانيديم و با شما در جانب طور ايمن وعده گذارديم و بر شما من و سلوى فرو فرستاديم (80)‏از هر آنچه از پاكيزه‏ها روزيتان كرده‏ايم، بخوريد و در آن از حد تجاوز مكنيد، كه خشم من بر شما فرود مى‏آيد، و هركس كه خشم من بر او فرود آيد، به راستى نابود شود (81)من كسى كه توبه كند و ايمان آورد و كارى شايسته پيش گيرد و به راه هدایت باز آید را میآمرزم‏(82)) صدق الله العظيم [طه]
خداوند بر نفس خود رحمت را فرض نموده واز کسی که با حکم خداوند و رسولش مخالفت و از آن سرپیچی کرده و عملی را که مورد غضب خداوند در نفسش می شود انجام داده با توبه و انابه و انجام عمل صالح گذشت میکند.
گواه آن فرموده خداوند تعالی است: {وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَىٰ ﴿٨١﴾وَإِنِّي لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ 
صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَىٰ ﴿٨٢﴾} (و هركس كه خشم من بر او فرود آيد، به راستى نابود شود (81)من كسى كه توبه كند و ايمان آورد و كارى شايسته پيش گيرد و به راه هدایت باز آید را میآمرزم‏(82)) صدق الله العظيم
ای محمد العامر عفو محبوب نفس خداست؛ به همین دلیل است که کسانی که به خاطر او عصبانیت خود را فرو می نشانند و با مردم با مدارا برخورد می کنند را دوست دارد. دوست داشتن عفواز رحمت های عظیم خداوند بر بندگانش است.با وجود آگاهی خداوند از اعمال بندگانش؛ او قادر است تمام گناهان آنها را آمرزیده و به اعمال شایسته مبدل کند. چنانچه آنان به سوی خداوند بازگشته و از خداوند طلب توبه و انابه کنند او را غفور و رحیم خواهند یافت. به همین دلیل خداوند در کتاب استوار و محکم خود تمام آفریدگانش در ملکوت را مورد خطاب قرار میدهد ملکوتی که در آن شیاطین جن و انس و ابلیس هم حضور دارند. این خطاب در کلام خداوند تعالی است که:
{ قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (53) وَأَنِيبُوا إِلَى رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ (54) وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنْتُمْ لا تَشْعُرُونَ (55) أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَا عَلَى مَا فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ وَإِنْ كُنْتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ (56)أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّهَ هَدَانِي لَكُنْتُ مِنَ الْمُتَّقِينَ(57)أَوْ تَقُولَ حِينَ تَرَى الْعَذَابَ لَوْ أَنَّ لِي كَرَّةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ(58)بَلَى قَدْ جَاءَتْكَ ءَايَاتِي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْتَ وَكُنْتَ مِنَ الْكَافِرِينَ(59)}
(بگو: اي بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده‏ايد! از رحمت خداوند نوميد نشويد كه خدا همه گناهان را مي‏آمرزد(53)و به درگاه پروردگارتان بازگرديد، و در برابر او تسليم شويد، پيش ‍ از آنكه عذاب به سراغ شما آيد سپس از سوي هيچكس ياري نشويد(54)و از بهترين دستوراتي كه از سوي پروردگارتان بر شما نازل شده پيروي كنيد، پيش از آنكه عذاب (الهي) ناگهاني به سراغ شما آيد در حالي كه از آن خبر ندارید (55)مبادا كسي روز قيامت بگويد افسوس بر من از كوتاهي هائي كه در اطاعت فرمان خدا كردم و (آيات او را) به سخريه گرفتم (56)و بگويد: اگر خداوند مرا هدايت مي‏كرد از پرهيزگاران بودم(57)يا هنگامي كه عذاب را مي‏بيند بگويد: آيا مي‏شود بار ديگر (به دنيا) بازگردم تا از نيكوكاران باشم(58)آري آيات من به سراغ تو آمد اما آن را تكذيب كردي و تكبر ورزيدي و از كافران بودي(59)) صدق الله العظيم [الزمر‏]
پس ای محمد شما دلیلی در مقابل خداوند سبحان و تعالی ندارید و او بسیار بلند مرتبه تر از این است و به احدی ظلم نمی کند.
إِنَّ اللّهَ لاَ يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئًا وَلَكِنَّ النَّاسَ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ ﴿۴۴﴾}} (خداوند هيچ ستمى بر مردم روا نمی‏دارد، ولى مردم خودشان بر خود ستم می‏كنند)) صدق الله العظيم [يونس:ِ44]
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربَ العالمين..
برادرتان إمام مهدي ناصر محمد اليماني.
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة