۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

فتوای امام مهدی به احمد عمرو،درباره ماهیت واقعی قوم" يحبّهم الله ويحبّونه " * که هرکه بخواهد از آنان باشد بزرگترین پیروزی را طبق کلام کتاب خداوند به دست آورده است

الإمام ناصر محمد اليماني
13 - 04 - 1434
هـ
23 - 02 - 2013
مـ
03:48
صــــ

اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة 
 

سلسله مباحث امام مهدی با احمد عمرو-قسمت سوم
فتوای امام مهدی به احمد عمرو،درباره ماهیت واقعی قوم" يحبّهم الله ويحبّونه " * که هرکه بخواهد از آنان باشد بزرگترین پیروزی را طبق کلام کتاب خداوند به دست آورده است
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء وآلهم من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله، يا أيها الذين آمنوا صلّوا عليه وعلى الأنبياء من قبله وسلّموا تسليماً، وصلّى الله وملائكته والمهدي المنتظر على قومٍ يحبّهم الله ويحبّونه صفوة البشريّة وخير البريّة المذنبون التائبون إلى الله متاباً، ولم يستيئسوا من رحمة الله وعلموا أنّ الله هو أرحم الراحمين مهما كانت ذنوبهم من قبل، فلم يستيئسوا ويطمعوا أن يكونوا من عباد الله المقربين المكرمين. وصلاة ربّي على جميع المسلمين الأرحم بهم من عبده ووعده الحقّ وهو أرحم الراحمين، أمّا بعد..
شیخ فاضل محترم و مکرم احمد عمرو،به فتوایی که با قسم به خداوندعظیم تزکیه شده است گوش کن. به خداوندی که زنده کننده دوباره استخوان های پوسیده است ؛ به خداوند آسمان ها و زمین و مابین آنها و و به خداوند عرش عظیم ؛سوگند که در این امت ،مردمانی هستند که تا خداوند راضی نباشد به ملکوت خداوند هم راضی نخواهند بود چرا که بزرگترین بهشت (نعیم اعظم)خداوند از نظر آنها رضایت خداوند در نفسش (رضوان الله فی نفسه)است.میدانی چرااز نظر آنها (رضایت خداوند) نعیم اعظم است؟چون خداوند را بیش از هرچیزی دوست دارند ولذا می گویند زمانی که خداوند و حبیب ما متحسر و حزین است ، چگونه میتوانیم دربهشت نعیم (جنت النعیم) باحورالعین خوش باشیم. هیهات از این که قبل راضی شدن خداوند سبحان و تعالی ما راضی شویم.
امام مهدی باز به خداوند آسمان و زمین و آنچه که مابینشان است؛به خدای عرش عظیم سوگند خورده و اضافه میکند که اگر خداوند درجه عالی و رفیع بهشت را هم به هریک از آنان عطا کند؛آنرا "وسیله" قرار داده و میگوید :خدایا ما ازاین ،به امید تحقق نعیم اعظمت میگذرم .آنرا به هریک از بندگانت که میخواهی عطا کن ، راضی شو.
تنها همین هم نیست. مهدی منتظر به خداوند رحمن و رحیم سوگند می خورد واین سوگند یک کافریا یک گنهکار نافرمان نیست؛ اگر خداوند یکی از آنها را به مقام قرب خود برساند تا محبوب ترین بنده نزد او بوده و در بالاترین مکان نعیم و نزدیکترین مکان ممکن عرش نسبت به خدا جای گیرد؛ بازهم تا وقتی خداوند در نفس خود راضی نشده و حزن و تحسری داشته باشد رضایت نخواهد داد.
دکتر فقط این هم نیست. بلکه اگر خداوندشان به آنها خطاب کند که آنچه که آرزویش را دارید ،هرگز رخ نخواهد داد؛ درحالی که گروه کثیری از بندگان من با انحراف از راه راست(صراط المستقیم) در حق خودشان ظلم کرده اندوتنها عده کمی از آنان شکرگذار بوده اند چگونه من در نفس خود راضی باشم ؟ برشماست که از تحقق رضوان در نفس خداوند رحمن مأیوس شوید.آیامیدانی جوابشان چه خواهد بود؟ خواهند گفت:خدایا خودت و تمام مخلوقاتت را شاهد می گیریم ؛ما پیمان خود را تغییر نمی دهیم واز آرزوی خود برای تحقق نعیم اعظم؛ بازنمی گردیم.ما به بهشت نعیم راضی نخواهیم شد. ای خداوند ارحم الراحمین از تو درخواست میکنیم ما را بین بهشت و دوزخ رها کنی تا مادامی که تو متحسر و حزین باشی ؛ (ولو) تا ابد ،ما دراینجا باقی مانده وحسرت خورده و گریه و ناله کنیم... . یا ارحم الراحمین.
دکتر فاضل احمد عمرو! نگاه کن این قوم "یحبهم الله و یحبونهم" تا چه حد روی تحقق رضایت درنفس جبیب شان-خداوند رحمن الرحیم –اصرارداشته و پافشاری شدید میکنند..آنان تا زمانی که حبیب شان در نفس خود راضی نشده و متحسر و حزین باشد؛ به هیچ چیزی ؛هرچه که هست یا می خواهد باشد ؛رضایت نخواهند داد. بعد از اینکه فرد آگاه به حال خداوند رحمن، (الخبیر بحال الرحمن) به آنهاخبر داد که خداوند آنها در نفسش در چه حالیست ،از این پیمان نگذشته و آن تغییر نخواهند داد(مترجم:با چیز دیگری عوض نخواهند کرد)
ممکن است کسی که خود را خادم رسول الله مینامد صحبت مرا قطع کند و بگوید:"ناصر محمد ،ببین از محکمات کتاب خداوند برایت دلیل میآورم.خداوند تعالی فرموده است:
{وَإِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَأَنتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَهَيْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِنْ كُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلا أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ}
صدق الله العظيم [المائدة:116]
{و ( بیاد بیاور) که خداوند می فرماید:«ای عیسی پسرمریم! آیا تو به مردم گفتی که من و مادرم را به عنوان دو معبود به جای خدا انتخاب کنید؟» (عیسی) گوید: « تو منزهی! من حق ندارم آنچه را که شایسته من نیست بگویم! اگر چنین سخنی را گفته باشم؛ بی گمان تو می دانی، تو از آنچه در نفس من است آگاهی و من آنچه در نفس توست؛ نمی دانم، یقیناً تو خود دانای رازهای نهانی. }
ناصر محمد پس تو چطوراز آنچه که درنفس خداست خبر داری؟"
امام مهدی ناصر محمد یمانی برای خادم رسول الله دلیل میآورد که:ای مرد،به خداوند قسم من باعلوم غیبی از آنچه که در نفس خداست خبردار نشده ام ،درمحکمات کتابش حال او آمده است که بر حال بندگان گمراهش حسرت میخورد.بندگانی که تکذیبشان باعث شد رسولان خدا بر آنها دعا کنند و خداوندنیز اجابتشان کند.گمان نکنید خداوند به وعده ای که به رسولانش داده است وفا نمیکند و" آن جز یک بانگ مرگبار نبود، پس ناگاه همه خاموش شدند."(ان كانت الا صيحه واحده فاذا هم خامدون) و سپس آنچه میماند حسرت آنها برخودشان است که در حق خدا کوتاهی کرده اند و هر یک آنها می گویند:
{يَا حَسْرَ‌تَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّ‌طتُ فِي جَنبِ اللَّـهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِ‌ينَ ﴿56}
صدق الله العظيم [الزمر]
{تا (مبادا) کسی (در روز قیامت) بگوید:«ای افسوس بر من، که در حق خدا کوتاهی کردم، و بی گمان از مسخره کنندگان (آیین او) بودم». }
سپس خدا بر آنها حسرت میخوردو حسرتی از حزن و اندوه نه از روی ندامت او پاک و منزه است از چنین نسبتی! اگر شیخ فاضل احمد عمرو شاهد فریاد زدن یکی از فرزندان یا برادران یا مادریا پدرش در آتش جهنم باشد(البته خدا چنین روزی را نیاورد ،من فقط مثال زدم)چه حسرتی خواهد خورد؟ حسرت خدا به همین گونه است.
مادری را تصور کن که می بیند فرزندش در آتش جهنم فریاد میزند ،حتی اگر پسرش هزار سال هم نافرمانی او را کرده باشد ،حسرت و حزن مادر بر پسرش عظیم است .حال حسرت خداوند ارحم الراحمینی که از مادر به فرزندش مهربان تر است چگونه خواهد بود؟ حبیب من **خادم رسول الله تصور کن حال او چگونه است؟!.صلوات خدا بر تو واهل بیتت باد باشد که خداوند ازشما را از تاریکی خارج و به سوی نور هدایت نماید.
شاید شیخ فاضل احمد عمرو بگوید "ناصر محمد یمانی در این موضوع که خداوند در نفسش برای بندگان گمراهی که برخود ستم کرده اند حسرت می خورد و نه بر شیاطین مغضوب با ما بسیار مجادله و بحث کردی.حال چه دلیل روشنی میتوانی از محکمات کتاب بیاوری که خداوند برای بندگان گمراهش حزین و متحسر است؟" جواب امام مهدی اینست:
{فَاللّهُ خَيْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ}
صدق الله العظيم [يوسف:64]
{پس خداوند بهترین نگهبان است ، و او مهربانترین مهربانان است. }
دکتر فاضل و محترم و مکرم آیا ایمان داری که خداوند بی هیچ شک و تردیدی در نفسش الرحم الراحمین است؟ جواب احمد عمرو معلوم است که خواهد گفت:"ناصر محمد این از صفاتی است که دو نفر هم پیدا نمی شود که در آن اختلاف داشته باشند.خداوند حقاً ارحم الراحمین است این یعنی از مادر به فرزندش، مهربانتر "سپس امام پاسخ می دهد : چنانچه اگر فرزندی ملیارد سال هم از امر مادرش اطاعت نکند ، ولی وقتی مادرفریاد کردن فرزندش در آتش جهنم را می بیند؛ می دانی چقدربرای او حسرت میخورد و چشمانش از شدت حزن سفید شده و مدام می گوید افسوس بر فرزندم؟ .جواب احمد عمرواینست که "بله برادر، برای مادر آگاهی از فریاد کشیدن فرزند در جهنم حزن بسیار بزرگیست ولو اینکه فرزندش عصیان کرده و یا حتی مادر را کتک زده باشد."
حالا امام مهدی برای دوست عزیزش **احمد عمرو حجت میآورد که: پس شدت حزن خداوند ارحم الراحمین ، که از مادر به فرزندش مهربانتر است چگونه خواهد بود ؟ آیا پاسخ عقلی و منطقی این نیست که : بله از آنجا که خداوند حقیقتاً ارحم الراحمین است ،پس لابدو بی هیچ شک و تردیدی بر بندگان گمراهی که بر خود ظلم کرده ولی فکر می کردند در مسیر هدایتند ؛افسوس خورده و حزین خواهد بود. عقل و منطق می گوید به سبب صفت رحمتی که در نفس خداوند است؛لابد او در نفسش برای بندگان گمراهش متحسر و حزین است ؛تنها چیزی که عقل و منطق می گوید همین است.حال آیا در محکمات کتاب خداوند برای تأیید این عقل و منطق کلامی هست؟ پاسخ مستقیم سؤال را از جانب خداوند می آوریم که :
{يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿30﴾ أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ ﴿31﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ ﴿32﴾}
صدق الله العظيم [يس]
{ای افسوس بر (این) بندگان، هیچ پیامبری به سوی آنها نمی آمد مگر اینکه او را استهزاء می کردند! (30)آیا ندیدند که پیش از آنها چه بسیار نسلها را نابود کردیم، که آنها هرگز به سوی ایشان باز نمی گردند؟!(31) و همه آنها (برای حساب) نزد ما جمع و احضار می شوند. (32)}
وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين..
شاید شیخ فاضل احمد عمرو بگوید:" صبرکن..ناصر محمد، آیا خداوند الان برای کسانی که از حق روی گرداننده ولی هنوز زنده و در قید حیاتند متحسر است؟"جواب امام مهدی اینست که :هیهات هیهات ...خداوند در حال حاضر از دست آنها خشمگین است. تا وقتی خودشان به علت کوتاهی که در حق خداوند کرده اند، بر حال خودشان افسوس نخورند؛خداوند در نفسش حسرتی نخواهد داشت. لکن متأسفانه تنها زمانی پشیمان شده و بر خود حسرت خواهند خورد؛که عذاب سخت خداوند گریبانشان را گرفته باشد. گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَ‌فُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّ‌حْمَةِ اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يَغْفِرُ‌ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ‌ الرَّ‌حِيمُ ﴿53﴾ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَ‌بِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُ‌ونَ ﴿54﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّ‌بِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُ‌ونَ ﴿55﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَ‌تَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّ‌طتُ فِي جَنبِ اللَّـهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِ‌ينَ ﴿56﴾}
صدق الله العظيم [الزمر]
{(ای پیامبر، از جانب من) بگو:«ای بندگان من که بر خود اسراف (و ستم) کرده اید! از رحمت خدا نا امید نشوید، همانا خداوند همه گناهان را می بخشد، یقیناً او بسیار آمرزنده مهربان است(53). و به سوی پروردگارتان باز گردید و در برابر او تسلیم شوید، پیش از آنکه عذاب به سراغ شما آید، آنگاه (از سوی هیچ کس) یاری نشوید. (54)و از نیکوترین چیزی که از جانب پروردگارتان بر شما نازل شده پیروی کنید، پیش از آنکه ناگهان عذاب به سراغ شما آید، در حالی که شما از آن بی خبرید. (55)تا (مبادا) کسی (در روز قیامت) بگوید:«ای افسوس بر من، که در حق خدا کوتاهی کردم، و بی گمان از مسخره کنندگان (آیین او) بودم». (56)}
تا زمانی که خودشان پشیمان نشده باشند حسرت به نفس خداوند راه نخواهد یافت.
خداوند آن گاه بر آنان حسرت می خورد که از کرده خود پشیمان شده و هر یک از ایشان بگوید:
{يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّ‌سُولِ سَبِيلًا ﴿27يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا ﴿28﴾ لَّقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ‌ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِي ۗ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا ﴿29﴾}
صدق الله العظيم [الفرقان]
{و (به یاد آور) روزی که ستمکارمی گوید :« ای کاش من با رسول (خدا) راهی بر گزیده بودم، (27)ای وای بر من، ای کاش فلانی را دوست نمی گرفتم. (28)به راستی او مرا از ذکر (= قرآن) گمراه ساخت، بعد از آن که به سوی من آمده بود، و شیطان همواره انسان را تنها (و خوار) می گذارد(29)}
و خداوند تعالی میفرماید:وقال الله تعالى:
{يَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُولُونَ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا ﴿66﴾وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴿67﴾رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا ﴿68﴾}
صدق الله العظيم [الأحزاب]
{روزی که صورتهایشان در آتش (جهنم) گردانیده شود (پشیمان می شوند و) می گویند :«ای کاش خدا را اطاعت کرده بودیم، ورسول (خدا) را اطاعت کرده بودیم» (66)و گفتند :« پروردگارا ! ما از سروران و بزرگان خود اطاعت کردیم، پس ما را از راه به در بردند(و گمراه کردند) (67)پروردگارا ! آنها را از عذاب دو چندان ده، و آنها را به لعنتی بزرگ (و سخت) لعنت فرما» (68)}
اما تا زمانی که آنها در حیات دنیوی اصرار بر ادامه کفر وعناد خود دارند خداوند بر آنها متحسر نخواهد بود ،مگر آنکه با توبه خداوند را مسرورسازند. خداوند از توبه بندگانش بسیار مسرور می گردد زیرا که عذاب انها را دوست نمی دارد.به همین جهت محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم گفته است:
[[الَلَّهُ أَشَدُّ فَرَحًا بِتَوْبَةِ عَبْدِهِ حِينَ يَتُوبُ إِلَيْهِ مِنْ أَحَدِكُمْ كَانَ عَلَى رَاحِلَتِهِ بِأَرْضِ فَلَاةٍ ، فَانْفَلَتَتْ مِنْهُ وَعَلَيْهَا طَعَامُهُ وَشَرَابُهُ ، فَأَيِسَ مِنْهَا فَأَتَى شَجَرَةً فَاضْطَجَعَ فِي ظِلِّهَا قَدْ أَيِسَ مِنْ رَاحِلَتِهِ ،فَبَيْنَا هُوَ كَذَلِكَ؛ إِذَا هُوَ بِهَا قَائِمَةً عِنْدَهُ فَأَخَذَ بِخِطَامِهَا ثُمَّ قَالَ مِنْ شِدَّةِ الْفَرَحِ : اللَّهُمَّ أَنْتَ عَبْدِي وَأَنَا رَبُّكَ أَخْطَأَ مِنْ شِدَّةِ الْفَرَحِ]]

هذا لفظ مسلم (خ) (6309)، م (2747)
صدق عليه الصلاة والسلام
[[همانا خداوند شادتر مي شود به توبۀ بنده اش هنگامي که به درگاه او توبه مي کند، از يکي از شما که در بيابان بر شترش سوار بوده، ناگهان شترش از نزدش فرار کرده، در حاليکه طعام و آبش بر بالاي شتر باشد و چون از رسيدن به شترش مأيوس و نا اميد شده آمده و در سايۀ درختي غلطيده است که ناگهان متوجه مي شود که شترش در کنارش ايستاده است، و او زمامش را بدست مي گيرد و از نهايت شادماني ميگويد: خدايا تو بندهء مني و من خداي تو ام! و از نهايت شادماني "الفاظ را اشتباه تلفظ مي کند"]]
دکتر فاضل احمد عمرو به شادمانی عظیم خداوند بنگر که چقدراز توبه و بازگشت و رو آوردن بنده برای بخشایش گناه مسرور میشود .به همین ترتیب اگر بندگانش توبه نکنند حزین میگردد .چرا که کارشان به آتش کشیده شده ودر آنجاست که پشیمان گشته و از کوتاهی خود در حق خداوند ؛ حسرت می خورند.خداوند بعداز آنکه به وعده خود به رسولان و اولیائش عمل کرد (چرا که خداوند خلف وعده نمیکند)و با پیروز کردن دوستان خود از آنها (بندگان گمراهش) انتقام کشید؛ در نفسش برایشان حسرت می خورد . گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿30﴾ أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ ﴿31﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا
 مُحْضَرُ‌ونَ ﴿32﴾}
صدق الله العظيم [يس]
{ای افسوس بر (این) بندگان، هیچ پیامبری به سوی آنها نمی آمد مگر اینکه او را استهزاء می کردند! (30)آیا ندیدند که پیش از آنها چه بسیار نسلها را نابود کردیم، که آنها هرگز به سوی ایشان باز نمی گردند؟!(31) و همه آنها (برای حساب) نزد ما جمع و احضار می شوند. (32)}
ممکن است این سؤال برای شیخ فاضل احمد عمرو پیش بیاید که:"ناصرمحمد،می بینم به خداوند عظیم سوگند می خوری واز حقیقت آن چه که در نفس برخی از"انصارسابقین اخیار"*** امام مهدی ناصر محمد یمانی در "عصر گفتگو پیش از ظهور"میگذرد خبر میدهی همانانی که از قوم "يحبّهم الله ويحبّونه"هستند.سؤال این است که از کجا به حقیقت حال آنها پی برده ای؟"
امام مهدی ناصر محمد یمانی پاسخ میدهد:
به خداوند یکتا سوگند که اکثر آنانی که به حق برایتان توصیفشان کردم را، اززمانی که از مادر متولد شده ام ندیده ام.اما به خداوند عظیم وقتی آنها بیانات امام مهدی را درباره حقیقت حالشان میخوانند، می بینند که گویا او با زبان آنها سخن میگوید و به حق (درستی)از نفسشان آگاهی داردوخودشان نیز شاهد آن هستند؛ و اگر بخواهند می توانند شهادت حق و راستین شان را در این صفحات بنویسند .پس هرکس از آنان از قوم "یحبونهم الله و یحبونه"باشد،شهادتش را که با قسم به خداوند تزکیه شده است درباره توصیف امام مهدی از حالش بنویسد.این شهادت ها نشانه ای برای تصدیق امام مهدی هستند. اگر خداوند آنها را به حق هدایت نکرده بود و از "یحبونهم الله و یحبونه"نباشندچگونه این را در نفسشان می گذاشتم (چگونه این توصیف را در موردشان می کردم)همین علت است که تا خدا راضی نشود راضی نخواهند شد .و این وصف مردمی است که خدا دوستشان دارد و آنها نیز اورا(یحبونهم الله و یحبونه)...
سؤالی که برای عقل و منطق مطرح میشود اینست که اگر اینها واقعا همینطور باشند خداوند که از آنها کریم تراست چگونه به آنها کرم خواهد کرد چرا که در تمام دنیا پراکنده بوده و صله رحم نیزآنها را به هم ارتباط نمی دهد ...بلکه گروهی اینجا و گروهی آنجا در مناطق مختلف دنیا پراکنده اند و حب خداوند آنها را جمع کرده است، من نمیگویم تمام کسانی که لقب الأنصار السابقين الأخيار زیر نامشان است بی هیچ شک و تردید از آنها هستند، بلکه تعدادی از آنها در زمره "يحبّهم الله ويحبّونه" هستند و در مناطق جدایی از عالم زندگی میکنند. یکدیگر را نمی شناسند ونه رابطه خویشاوندی باهم دارند ونه مال و تجارتی بین شان هست تا آنان را دور هم جمع کند .بلکه آنچه که آنها را به هم پیوند داده حب به خداوند و جهاد در راه خداست.جهادآنها در جهت محقق شدن رضوان نفس در نزد خداوندی که جبیب شان است ،راضی نمیشوند تا او راضی شود. لذا میگذارم که محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلم به حق توصیفشان را کامل کند:
[يَا أَيُّهَا النَّاسُ ، اسْمَعُوا وَاعْقِلُوا ، وَاعْلَمُوا أَنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَجَلَّ عِبَادًا لَيْسُوا بِأنبياء وَلا شُهَدَاءَ ، يَغْبِطُهُمُ النَّبِيُّونَ وَالشُّهَدَاءُ عَلَى مَجَالِسِهِمْ وَقُرْبِهِمْ مِنَ اللَّهِ " . فَقَالَ أَعْرَابِيٌّ : يَا رَسُولَ اللَّهِ ، انْعَتْهُمْ لَنَا ؟ جَلِّهِمْ لَنَا ؟ فَتَبَسَّمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِقَوْلِ الأَعْرَابِيِّ ، قَالَ : " هُمْ نَاسٌ مِنْ أَفْنَاءِ النَّاسِ ، وَنَوَازِعِ الْقَبَائِلِ لَمْ تَصِلْ بَيْنَهُمْ أَرْحَامٌ مُتَقَارِبَةٌ ، تَحَابُّوا فِي اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَتَصَافَوْا ، يَضَعُ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ لَهُمْ مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ لِيُجْلِسَهُمْ عَلَيْهَا ، فَيَجْعَلُ وُجُوهَهُمْ نُورًا وَثِيَابَهُمْ نُورًا ، يَفْزَعُ النَّاسُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلا يَفْزَعُونَ ، وَهُمْ أَوْلِيَاءُ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ " ]
صدق رسول الله صلّى الله عليه وسلم
[ ای مردم بشنوید و بیندیشید و بدانید به درستی که برای خدا عز وجل بندگانی وجود دارد که نبی و شهید نیستند ولی شهدا و انبیاء بخاطر جایگاه و نزدیکی آنها به خداوند به آنها غبطه میخورند.کسی پرسید: یا رسول الله ،از آنها میگویید؟ اوصافشان را برای ما آشکار میکنید؟ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لبخندی به اوزده وفرمودند"آنان مردمی گمنام و ازگروه های ناشناخته اند، نسبت خویشاوندی سبب ارتباط ایشان با یکدیگر نیست، [بلکه] با خداوندعزوجل پیمان مستحکم دوستی بستند.روز قیامت [نیز]، خداوندعزوجل منبرهایی از نور برایشان قرار داده، ایشان را بر روی آن می نشاند و صورت هایشان را نور می گرداند. و لباسشان را نور می گرداند انسان ها در روز قیامت هراسناکند امّا آنان نمی هراسند. آنان اولیای خدا هستند که هیچ هراسی ندارند و اندوهناک نمی شوند.]
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
برادرتان امام مهدی ناصر محمد یمانی
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة