۱۳۹۲ آذر ۶, چهارشنبه

بیان (برهان القرآن ان الشمس و القمربحُسبان..) توسط مهدی منتظر

الإمام ناصر محمد اليماني
07-02-2007, 01:36 AM
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة 
 
بیان (برهان القرآن ان الشمس و القمربحُسبان..) 
توسط مهدی منتظر
بسم الله الرحمن الرحيم،
 من اليماني المُنتظر خليفة الله على البشر الإمام ناصر محمد اليماني إلى الشيخ الكريم عبد المجيد الزنداني اليماني وإلى جميع عُلماء المُسلمين، السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، السلام علينا وعلى جميع عباد الله الصالحين في الأولين وفي الآخرين، وصلّى الله على جميع الأنبياء والمرسلين من أوّلهم إلى خاتم مسكهم محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلم، ثمّ أمّا بعد..
ای علمای امت ، در صورتی که مرا گمراه می دانید بیش از این شایسته نیست که در برابر من سکوت پیشه کنید و بر شما واجب است که از کیان دین حنیف اسلام دفاع نمایید ، و اگر می بینید من به حق سخن گفته و(مردم را) به سوی شاهراه حقیقت-صراط مستقیم- راهنمایی میکنم درباره شأن من سکوت کردن برازنده شما نیست.
و اما من نام خود را یمانی منتظر نهاده ام و زمانی که شما را به گفتگو دعوت کردم وبا بیان قرآن برایتان دلیل آورده وازاسرار آن را که بر شما پوشیده است به خواست خداوند برایتان توضیح دادم ، ثابت کردم که من به حق مهدی منتظرم و خداوند مرا از نظر علمی به شما برتری داده است. اگر با بیان حق شما را خاموش کردم ، جایز نیست که سکوت کرده و باید در برابر مسلمانان و تمام عالمیان به قدر و منزلت من اعتراف نمایید . و اگر شما با علم و دلایل قاطع مرا شکست دادید مردم را از شر من در امان نگاه داشته اید تا باعث گمراهی کسی نشوم. من خداوند و تمام بندگان صالح او را به شهادت می گیرم که با توضیح و بیان قرآن عظیم چنان همگی تان را به چالش بکشم که راهی جز اعتراف به شأن من و اینکه خداوند مرا از نظر علم به شما برتری بخشیده و امام امت قرارداده است نداشته باشید . اگر به سکوت خود ادامه دهید مسؤلیت ازگردن من ساقط بوده ودر پیشگاه خداوند باید پاسخگوی سکوت بناحق خود باشید. پیش از اینتعداد اصحاب کهف و داستانشان و درباره مکان آنها واینکه خداوند بعد از آنها با مردمان آبادی چه کرده است برایتان بیان نمودم . اکنون ازروی قرآن به تفصیل درباره مدت اقامت آنها سخن خواهم گفت ،از لحظه ورود به غار تا زمانی که به اذن خداوند (در آینده ) آن را ترک نمایند.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ ﴿٥﴾}
صدق الله العظيم [الرحمن]
{خورشید و ماه با حسابهای منظّم (خاص خود)می‌گردند، (۵)}
ابن عمر سؤال کرده و یمانی منتظر پاسخ می دهد:
س1-ابن عمر: ای امام گرانقدر تأویل حق این فرموده خداوند را برای ما روشن نما که می فرماید: {الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ ﴿٥﴾}صدق الله العظيم
ج1-یمانی منتظر: برادر گرامی از لحظه شروع حیات دنیوی راز "زمان" با دقت بسیار زیاد ودر ارتباط با حرکت خورشید و ماه تنظیم شده است.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{لَا الشّمس يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النّهار ۚ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ ﴿٤٠﴾}
صدق الله العظيم [يس]
{نه خورشید را سزاست که به ماه رسد، و نه شب بر روز پیشی می‌گیرد؛ و هر کدام در مسیر خود شناورند. (۴۰)}
س2-ابن عمر: منظورتان از "ادراک" چیست؟ ومعنای" إن ادرکته"( وقتی به آن رسید یا ملحق شد) یعنی چه؟
ج2-یمانی منتظر:ادراک به این معنی است که بعد از آنکه هلال ماه در کسوف خورشید متولد شد الحاق و اجتماع با ماه صورت گیرد.لذا به جای اینکه مثل همیشه کسوف در حالت محاق ( ودر حالیکه چهره ماه تاریک بوده و هلالی را نمی توان در آن دید) رخ دهد، درآغازماه رخ می دهد . در حالت عادی بعد از محاق ،ماه از خورشید فاصله گرفته و طلوع فجر ماه آغاز می شود و این بدان سبب است که خورشید اجازه ندارد زمانی که دیگر هلال ماه متولد شده است با آن در یک خط قرار گیرد( اجتماع یا الحاق) این قانونی است که تا دنیا پابرجاست حاکم خواهد بود. حال اگر این اتفاق (غیرعادی) رخ دهد، اعلان به پایان رسیدن عمراول دنیاو طلوع کردن خورشید از سمت مغرب است. گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{بَلْ يُرِيدُ الْإِنسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ ﴿٥﴾ يَسْأَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ ﴿٦﴾ فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ ﴿٧﴾ وَخَسَفَ الْقَمَرُ ﴿٨وَجُمِعَ الشّمس وَالْقَمَرُ ﴿٩﴾ يَقُولُ الْإِنسَانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ ﴿١٠﴾}
صدق الله العظيم [القيامة]
{بلکه انسان می‌خواهد آنچه (از عمرش) در پیش است همه را به فجور و هوای نفس گذراند. (۵) (که دایم با شک و انکار) می‌پرسد کی روز حساب خواهد بود؟ (۶) (بگو) روزی که چشمهای خلقان (از وحشت و هول) خیره بماند. (۷) و ماه تابان تاریک شود. (۸)و خورشید و ماه جمع گردند (۹) در آن روز انسان گوید: (ای وای از سختی عذاب) کجا مفرّ و پناهی خواهد بود؟ (۱۰)}
س3-ابن عمر: آیاادراک(ملحق شدن یا رسیدن خورشید به ماه) یکی از شروط(نشانه ها) بزرگ ساعت است یا اینکه در روز قیامت رخ خواهد داد؟
ج3-یمانی منتظر:روز قیامت براساس طول روزو سال به حساب خورشید محاسبه می شود. گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{وَيَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذَابِ وَلَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَإِنَّ يَوْمًا عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ}
صدق الله العظيم [الحج:47]
{و کافران از تو تقاضای تعجیل در عذاب می‌کنند و هرگز خدا در وعده خود خلف نخواهد کرد، و همانا یک روز نزد خدا چون هزار سال به حساب شماست. (۴۷)}
ادراک در روز قیامت بر اساس تقویم خورشیدی که معادل هزار روز(24 ساعته) ما ست رخ می دهد ، به این ترتیب که "ادراک "قبل از حادثه طلوع خورشید از مغرب رخ می دهد تا هشداری برای مردمان باشد. به همین علت است که خداوند در قرآن ذکرفرموده اند "ادراک "قبل ازحادثه طلوع خورشید از مغرب رخ خواهد داد. گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{لَا الشّمس يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النّهار ۚ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ ﴿٤٠﴾}
صدق الله العظيم [يس]
{نه خورشید را سزاست که به ماه رسد، و نه شب بر روز پیشی می‌گیرد؛ و هر کدام در مسیر خود شناورند. (۴۰)}
یعنی اگر ادراک رخ داد، قبل از اینکه روزشمسی (که برابر هزار روز ماست)، به پایان برسد؛ خورشید از مغرب طلوع خواهد کرد.

س4-آیا ملحق شدن خورشید به ماه –ادراک- رخ داده اما مردم از آن غافل بوده و روی گردانند؟
ج4-یمانی منتظر: بله... و خداوند شاهد و وکیل این کلام است. در رمضان سال 1426 و رمضان 1427 وهم چنین ذیحجه سال 1427 خورشید به ماه رسید. جویندگان حقیقت با رجوع به نوشته های ستاره شناسان که درباره قوانین فلکی است می بینند که گفته شده است: هلال ماه را تنها زمانی می توان رؤیت کرد که 7تا 9 ساعت از عمر آن گذشته باشد ، حتی بعد 7 ساعت هم باچشم مسلح به سختی میتوان آنرا دید. حال ستاره شناسان به ما بگویند چطور هلال ماه دررمضان 1426 رصد شد در حالی که به گمان شما تنها سه ساعت و چهل و پنج دقیقه از عمرش می گذشت ؟ من می دانم که این حادثه شما را وحشت زده کرد!چطور می توان در حالی که تنها سه ساعت و چهل و پنج دقیقه از عمر هلال می گذرد آنرا دید؟ این غیر ممکن است! من می گویم بله اگر خورشید به ماه نرسیده باشد ،محال است.اما دوشنبه آخر شعبان هلال ماه نو متولد شد و در حالی که عمر هلال رمضان شش ساعت و چهل و پنج دقیقه بود با خورشید در یک خط قرار گرفت(اجتماع)و زمانی که خورشید غروب کرد عمر ماه به 12 ساعت رسیده بودو به همین دلیل بود که علمای شریعت قادر به رؤیت ماه شدند . باید به ستاره شناسان گفت بی هیچ شک و تردیدی سه شنبه اولین روزرمضان 1426 بوده است. با وجود این اکثر شما ادراک را انکار می کنید تا زمانی برسد که خورشید از مغرب طلوع کند و حق ثابت شود امادیگر دیر شده است ( و ایمان کسی پذیرفته نخواهد شد).

س6-ابن عمر:پیش از این برای ما ثابت کردید که از لحظه ای که حیات آغاز شد، زمان بر اساس حرکات خورشید و ماه تنظیم گردیده است. آیا ممکن است تعداد ماه های قمری را بر اساس تقویم روز قمری و ماه های خورشیدی را بر اساس تقویم روزخورشیدی به ما آموزش دهید؟
ج6-یمانی منتظر: ( به اراده خداوند)تمام اجرام آسمانی تنها دوازده ماه داشته و هر ماه سی روز وهر سال هم 360 روزاست.این قانون نظام کیهانی است و نمی توان از آن تعدی کرد . اما اهل نسیء با تجاوز از این قانون کیهانی بر کفر خود افزوده و به جنگ با خداوند و رسولش پرداخته و به مخالفت با قوانین کیهانی حاکم بر حرکات اجرام آسمانی پرداختند. خداوند تعالی می فرماید:

{إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّـهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّـهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأرض مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ۚ}
صدق الله العظيم [التوبة:36]
{همانا عدد ماههای سال نزد خدا در کتاب(لوح محفوظ) خدا دوازده ماه است از آن روزی که خدا آسمان و زمین را بیافرید و از آن دوازده ماه چهار ماه ماههای حرام است}
اینکه خداوند می فرماید: " ازروزی که آسمان ها و زمین خلق شده است" برای این است که مردمبدانند که این قاعده کیهانی بر تمام اجرام آسمانی حاکم است. اشتباه ستاره شناسان در این است که سال را در همه اجرام متحرک آسمانی بر اساس روز در کره زمین محاسبه می کنندواین خطای بزرگی است .اگر از تقویم زمینی (روز 24 ساعته)برای محاسبه سالهاو تقویم اجرام دیگر استفاده شود، قاعده کیهانی محاسباتی که خداوند برای شمارش سال و تقویم در کتاب خود آورده است مختل می شود.اگر ما سال قمری در سطح ماه را بر اساس روز زمینی (24 ساعت) حساب کنیم طول مدت آن تنها 12 روزقمری خواهد بود که این اشتباه بزرگی است. پس جایز نیست که سال هر کوکبی را بجز بر اساس روز همان کوکب که حاصل دوران آن به دور خود است محاسبه کنیم. آیا شما سال زمین را بر اساس روز قمری تعیین می کنید؟ خیر بلکه با استفاده از طول روز در زمین است پس ماهتان سی روز و سالتان 360 روز( بر حسب روز زمینی) است.پس چرا ستاره شناسان در مورد سایر اجرام از این قاعده استفاده نمی کنند و سال هر کوکب متحرک را بر اساس روز خود آن محاسبه نمی کنند؟ ای ستاره شناسان شما جایز نیستید سال قمری را بر اساس روز زمینی تان محاسبه نمایید چراکه در آن صورت قادر نخواهید بود ماهش را سی روزه و سالش را 360 روزه قرار دهید. این امر عملی نیست مگر آن که سال قمری بر اساس طول مدت روز برای خود کره ماه محاسبه شود.خداوند مدت روز قمری( روز به حساب کره ماه) را طوری تنظیم کرده است که معادل سی روز شما شود. لذا دوازده روز قمری معادل دوازده ماه شما می شود و سالتان نیز 360 روزو بر حسب محاسبات زمینی شماخواهد بود در حالی که این زمان بر روی کره ماه تنها دوازده روز است. روش علمی درست این است که اگر می خواهید سال را در روی کره ماه و با تقویم قمری محاسبه کنید باید بر اساس مدت روز در خود ماه اقدام نمایید . پس یک ماه قمری برابر سی روز قمری خواهد بود سپس می توانید آن را به حساب روزهای زمینی تبدیل کنید تا بفهمید یک ماه قمری چند روز شما خواهد بود.خواهید دید یک ماه قمری معادل سی ماه زمینی خواهد شد .اما فراموش نکنیددر تقویم قمری این مدت تنها معادل یک ماه است.
حال به سراغ سال قمری می رویم که بدانیم چند روز زمینی می شود.اول از همه باید سال قمری را بر اساس روز قمری محاسبه کرد .پس سال قمری بدون کم و زیاد برابر 360 روز بر حسب محاسبات قمری است. حال سال قمری را به حساب زمینی( با روز 24 ساعته )تبدیل می کنیم که می شود 360 ماه زمینی و بعد از تبدیل به سال می بینیم که یک سال قمری دقیقاً معادل سی سال زمینی است لذا گذشت سی سال در کره زمین تنها برابر یک سال در کره ماه و به حساب قمری است.
س7-ابن عمر:به ما آموختید که سال قمری بر اساس روز قمری در خود ماه محاسبه شده و باز آموختید که یک سال قمری بعد ازتبدیل به روز 24 ساعته برابرسی سال زمینی ماست .از همین جا بود که مقصود فرموده خداوند از:
{وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًاسی ماه تمام مدت حمل و شیرخواری او بود } [الأحقاف:15] را دریافتیم. یعنی این مدت تنها برابر یک ماه قمری است و با حساب ما منظور سی ماه زمینی خواهد بود. اما به ما خبر دهید منظور ازهزار ماه(الألف الشهر) وهزار سال (الأف السنة) که در قرآن عظیم ازآنها یاد شده چیست؟
ج7-یمانی منتظر:شب قدر بر اساس تقویم قمری است که با تقویم ما می شود یک ماه که بهتر از هزار ماه است چه ماهی ؟ ماه خورشیدی بر حسب محاسبات زمینی ما.اما در خورشید این مدت همان یک ماه بر اساس حساب روز درخورشید است وخداوند در قرآن عظیم می فرماید
یک چرخش خورشید به دور خود معادل هزار بار چرخیدن زمین حول محور خودش است ، یعنی یک روز برای خورشید برابر هزار روز(24ساعته) ما و یک ماه خورشیدی برابر هزار ماه زمینی( بر اساس 24 ساعت بودن روز)و یک سال خورشیدی برابرهزار سال زمینی ( بر اساس 24 ساعت بودن روزدر زمین)است.
ابن عمر به میان این سخنان پریده و می گوید:صبر کن من چیزی از این قضیه در قرآن پیدا نکرده ام. این کدام آیه است که از خلال آن فهمیدید که مدت یک بار گردش خورشید به دورخود برابر هزار بار گردش زمین ماست و یک ماه خورشیدی برابرهزار ماه و یک سال خورشیدی برابر هزار سال ماست؟
ج8-یمانی منتظر: خداوند تعالی می فرماید:

{وَلَبِثُوا فِي كَهْفِهِمْ ثَلَاثَ مِائَةٍ سِنِينَ وَازْدَادُوا تِسْعًا ﴿٢٥﴾}
صدق الله العظيم [الكهف]
{و آنها در غارشان سیصد سال، نه سال هم افزون درنگ کردند}
مدت خواب اول اصحاب کهف{ثَلَاثَ مِائَةٍ سِنِين} است و راز آن در حرکت کره ماه ومدت سال قمری نهفته است. یعنی خواب اول آنها بر حسب سال قمری است و از آنجایی که می دانیم یک سال قمری برابر سی سال زمینی است (با طول روز 24 ساعته) سی را که در سیصد ضرب کنیم عدد 9000سال که بر اساس تقویم ماست بدست می آید. این طول مدت خواب اول اصحاب کهف است و بیدار شدن آنها به امر خداوند نه برای خوردن غذا ،که برای جدا کردن و فاصله افتادن با خواب دوم بود . اولین خواب بر حسب تقویم قمری بیان شده است و بیدار شدن آنها از آن خواب ، نه به جهت صحبت کردن با مردم بلکه برای گفتگو و پرسش و جو میان خودشان بود و خداوند تعالی می فرماید:
{وَكَذَلِكَ بَعَثْنَاهُمْ لِيَتَسَاءلُوا بَيْنَهُمْ قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ}
صدق الله العظيم [الكهف:19]
{و همچنین آنان را از خواب برانگیختیم تا از یکدیگر بپرسند، یکی پرسید: چند مدت (در غار) درنگ کردید؟}
و فردی که برای آوردن غذا فرستاده شده بود از دهانه غار بازگشت .حکمت بیدار شدن آنها غذا خوردن نبود بلکه به این جهت بیدار شدند تا از یکدیگر سؤال کنندو با احدی از مردمان آبادیشان سخن نگفته و حالشان آشکار نشد.اراده خداوند بر این قرار داشت که خواب اول بر اساس تقویم قمری {ثَلَاثَ مِائَةٍ سِنِينَ} و خواب دوم و آخرشان بر اساس تقویم خورشیدیبیان شود ولذا خداوند تعالی می فرماید: {وَازْدَادُوا تِسْعًا}
 صدق الله العظيم.
چون می دانیم روز خورشیدی برای خود خورشید معادل هزار روز زمینی است و یک ماه خورشیدی برابر هزار ماه زمینی و یک سال خورشیدی برای خورشید برابر هزار سال زمینی ( با روز 24 ساعته ) است ،پس
{وَازْدَادُوا تِسْعًا}یعنی نه سال خورشیدی. می دانیم که یک سال خورشیدی برابر هزار سال زمینی ماست پس نه سال خورشیدی معادل 9000 سال زمینی خواهد بود.
لذا مدت هر دو خواب اصحاب کهف از نظر ساعت و دقیقه و ثانیه نیز با هم برابرند. اولی بر اساس سال قمری برای خود ماه بود که برابر {ثَلَاثَ مِائَةٍ سِنِينَ}بر حسب روز قمری و سال قمری است می دانیم یک سال قمری برابر سی سال زمینی است پس 300 سال قمری 9000 سال زمینی خواهد بود. اما{وَازْدَادُوا تِسْعًا}اشاره به مدت خواب دوم آنها داشته که تا زمان نوشتن این خطابه نیزادامه داردیعنی نه سال خورشیدی ومی دانیم یک سال خورشیدی برابر هزار سال زمینی است پس نه سال خورشیدی مساوی 9000 سال زمینی خواهد بود پس زمان خواب اول و دوم دقیقا بر اساس ساعت و دقیقه و ثانیه با هم برابر خواهد شد. ای مؤمنان آیا می فهمید( بالاخره توجه می کنید )؟یا می خواهیدتا زمان طلوع خورشید از مغرب سکوت خود را حفظ کنید ؟ بعد از این دیگر می خواهید به چه حدیثی ایمان بیاورید؟ آیا به این قرآن عظیم کافر شده اید؟
اما اگر کسی به صحت این بیانات ناصر محمد یمانی اعتراض دارد ؛ من خداوند وفرشتگان و بندگان صالح او از جن و انس را شاهد می گیرم که با احاطه علمی و دلایل قرآنی که به من عطا شده او را شکست خواهم داد. پیشاپیش قسم می خورم که ولله ولله ولله چنان با بیانات حق او را خاموش سازم که چاره ای جز اعتراف به امامت من بر این امت در مقابلش نباشدو یا اینکه به این قرآن عظیم کافر گردد. من هنوز دانش و دلایل بسیار بسیار بسیار زیادی در آستین دارم ، یا امامت مرا تأیید کنید یا نسبت به آن کافر شویدو اگر قانع نشده اید با من بحث کنید . ای علمای امت! واقعا از کار شما در حیرتم
{فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ ﴿٥٠﴾}[المرسلات]؟؟ خداوند قرآن را حجت من بر شما یا حجت شما بر من قرار داده تا ببینیم علم کتاب به چه کسی عطا شده است تا امام مسلمانان و رهبری حکیم و راهنمایی به سمت شاهراه حقیقت –صراط مستقیم- باشد
ای مسلمانان به خداوند سوگند که عذاب او در راه است. وای برکسی که درباره من شک کند که به قرآن عظیم کافر شده است. آیا من غیر از آنچه که پروردگارم فرموده به شما می گویم؟ اشهدأن لا إله إلا الله وأشهدُ أن محمداً رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلم، وأشهد بأنّي المهدي المُنتظر خليفة الله على البشر،
این کلام را با گمان و اجتهاد بیان نمی کنم . اگر من مهدی منتظر نیستم پس تا روزی که مردم در برابر خداوندشان قرار گیرند لعنت خداوند و فرشتگان و تمام مردم بر من باد و حال ای علمای امت اگرعصیان کرده و نه حاضر به بحث باشید و از طرفی مردد مانده ومرا نه تآیید نمایید و نه تکذیب ، قبل از اینکه از علمای مسیحی و یهودی دعوت کنم ؛ شما را به مباهله فرا می خوانم چرا که شما به این قرآن عظیم ایمان داشته و خطاب من که جز از قرآن نیست برایتان معنایی ندارد. آیا نواب خبر مرا به شما نداده و خطبه های مرا برایتان نفرستاده اند؟ پس چه شده است ؟شما که از راه اینترنت از شأن من آگاهید ؟به عزت خداوندم قسم که در حضور اوهرکس به اندازه خود مورد سؤال قرار خواهد گرفت گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :

{وَإِنَّهُ لَذِكْرٌ لَّكَ وَلِقَوْمِكَ ۖ وَسَوْفَ تُسْأَلُونَ ﴿٤٤﴾}
صدق الله العظيم [الزخرف]
{و قرآن مایه یادآوری تو و قوم تو است ، و البته شما امت را باز می‌پرسند (که با قرآن چه کردید؟)}
والسلام على من اتّبع الهادي إلى الصراط المُستقيم..
إمام ناصر مُحمد يماني.
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة