۱۳۹۲ آذر ۴, دوشنبه

بحث مفصل بین امام مهدی و دکتر احمد عمرو پیرامون بعث اول(بخش ششم)

اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة 
 
از دلایل محکم قرآن عظیم قاطعانه به دکتر احمد عمرو پاسخ داده می شود

بسم الله الرحمن الرحيم،
 والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم وجميع المرسلين والتابعين لدعوة الحقّ من ربّهم في كل زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدّين،
 أما بعد..
خداوندتعالی می فرماید:

{ أَلَمْ تَرَوْا كَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَماواتٍ طِباقاً (15) وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِيهِنَّ نُوراً وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِراجاً (16) وَاللَّهُ أَنْبَتَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ نَباتاً (17) ثُمَّ يُعِيدُكُمْ فِيها وَيُخْرِجُكُمْ إِخْراجاً (18) وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ بِساطاً (19) لِتَسْلُكُوا مِنْها سُبُلاً فِجاجاً (20) }

صدق الله العظيم [نوح]
{ آیا نمی‌دانید چگونه خداوند هفت آسمان را یکی بالای دیگری آفریده است، (۱۵) و ماه را درآنها( آسمانها )مایه روشنایی، و خورشید را چراغ فروزانی قرار داده است؟! (۱۶) و خداوند شما را همچون نبات از زمین رویانید، (۱۷) سپس شما را به همان زمین بازمی‌گرداند، و بار دیگر شما را خارج می‌سازد! (۱۸) و خداوند زمین را برای شما فرش گسترده‌ای قرار داد... (۱۹) تا از راههای وسیع و دره‌های آن بگذرید (۲۰)}
درباره بیان حق خداوند تعالی: {وَاللَّهُ أَنْبَتَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ نَباتاً} صدق الله العظيم سؤالی پیش می آید که منظور از نبات چیست؟ نبات بذری است که حرث(زمین) کاشته می شود ؛ و آغاز زندگی انسان نیز با بذرهایی است که مرد در رحم همسرش می گذارد.خداوند تعالی می فرماید:
{ نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ }صدق الله العظيم
[البقرة:223]

{ زنان شما، محل بذرافشانی شما هستند}
سؤالی که مطرح می شود این است که این نباتی که مرد در رحم زن قرار می دهد چیست؟وجواب:
{ أَفَرَ‌أَيْتُم مَّا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ }
صدق الله العظيم [الواقعة]
{ آیا از نطفه‌ای که در رحم می‌ریزید آگاهید(۵۸) آیا شما آن را آفرینش می‌دهید یا ما آفریدگاریم (۵۹)}
سؤال دیگر این است که این بذرهای بشری چگونه و کی تکوین پیدا کرده اند؟جواب این سؤال در آیات محکم کتاب پیدا می شود و خداوند تعالی می فرماید:
{ وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ إِذَا أَنتُم بَشَرٌ تَنتَشِرُونَ }
صدق الله العظيم [الروم:20]
{ از نشانه‌های او این است که شما را از خاک آفرید، سپس انسانهایی شدید و در روی زمین گسترش یافتید! (۲۰)}
لذا این تنها پدرما آدم علیه الصلاة و السلام نیست که از خاک آفریده شده است،بلکه فرزندان او نیز در همان زمان که پدرشان آدم از زمین آفریده شد؛ خلق شدند.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ هوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ فَلا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى }
صدق الله العظيم [النجم:32]
{او نسبت به شما از همه آگاه تر است از آن هنگام که شما را از زمین آفرید و در آن موقع که بصورت جنین هایی در شکم مادران تان بودید؛ پس همدیگررا ستایش نکنید، او پرهیزگاران را بهتر می‌شناسد! (۳۲)}
قبل از اینکه انسان بصورت جنین در رحم مادرش قرارگیرد ، در ابتدا از خاک آفریده وبه صورت جمعیتی از موجودات ریزمنوی(اسپرم) در پشت ( ساختار ژنتیک) پدرمان آدم علیه الصلاة و السلام قرار گرفت.هریک ازاین موجودات حامل نسل بعد از خود هستند و شاید هنوزعلم جز این موجودات کوچک منوی(اسپرم) چیز دیگری در مایع منی مرد کشف نکرده باشد .حال می گوییم:
[بنابراین ؛ این اسپرم ها که حامل نسل های بعدی خود هستند درزمان بسیار دوردر زمان آفرینش پدرمان آدم در پشت او گذاشته شدند. سپس خداوند از این موجودات ریزمنوی ، آن عهد ازلی را گرفت واین موجودات به قدرت خداوند سبحان به سخن آمده و وقتی خداوند سبحان به آنها خطاب فرمود آیا من خدای شما نیستم؟ پاسخ دادند بلی.]
خداوند تعالی می فرماید:
{ وَإِذْ أَخَذَ رَ‌بُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِ‌هِمْ ذُرِّ‌يَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَ‌بِّكُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَـٰذَا غَافِلِينَ ﴿١٧٢﴾ أَوْ تَقُولُوا إِنَّمَا أَشْرَ‌كَ آبَاؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّ‌يَّةً مِّن بَعْدِهِمْ ۖ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ ﴿١٧٣﴾ }
صدق الله العظيم [الأعراف]
{و (به خاطر بیاور) زمانی را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذریه آنها را برگرفت؛ و آنها را گواه بر خویشتن ساخت؛ آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند:آری، گواهی می‌دهیم (مبادا) روز رستاخیز بگویید: ما از این، غافل بودیم؛ (و از پیمان فطری توحید بی‌خبر ماندیم) (۱۷۲) یا بگویید: پدرانمان پیش از ما مشرک بودند، ما هم فرزندانی بعد از آنها بودیم؛ آیا ما را به آنچه باطل‌گرایان انجام دادند مجازات می‌کنی (۱۷۳)}
و این فطرت و سرشتی است که خداوند انسان را براساس آن آفرید تا خداوند را به یکتایی و بدور از شرک بپرستدو گواه آن فرموده خداوند تعالی است :
{فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ }
صدق الله العظيم [الروم:30]
{پس روی خود را متوجّه آیین خالص پروردگار کن! این فطرتی است که خداوند، انسانها را بر آن آفریده؛ دگرگونی در آفرینش الهی نیست؛ این است آیین استوار؛ ولی اکثر مردم نمی‌دانند! (۳۰)}
سپس از میان آنها انبیاء وپیشوایان(ائمه)کتاب را انتخاب نمود ؛کسانی که امام و خلفای خداوند در زمین هستند .آنها رادرکتاب خود بنام خواندو اسامی آنها را به پدرشان آدم علیه الصلاة و السلام آموخت .همگی آنها از فرزندان آدم بودند که خداوند به عنوان جایگزینان او در زمین برگزید چرا که می دانست در حق بندگان خداوند ظلم نخواهند کردو طغیان گر و جبار نخواهند بود.سپس اسامی آنها را به فرشتگان عرضه نمود . خداوند تعالی فرمود:
{ وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَـؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(31) }
صدق الله العظيم [البقرة:31]
{ سپس تمام اسامی را به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: اگر راست می‌گویید، اسامی اینها را به من خبر دهید (۳۱)}
چرا که فرشتگان، قبل از آفرینش آنها(خلفا) درحقشان فتوا داده بودند که در زمین فساد کرده و خونهای به ناحق ریخته و به مردم تعدی خواهند کرد.اما فرشتگان خداوند رحمان به خطا رفته بودند؛چراکه خداوند می دانست چه کسانی را انتخاب کرده و برگزیند که شایسته خلافت باشند و فرشتگان تا زمانی که خداوند به آنها اطلاع نداده بود از این امر نا آگاه بودند و خداوند تعالی به آنها فرمود:
{ وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لا تَعْلَمُونَ }
صدق الله العظيم [البقرة:30]
{هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان گفت: من در روی زمین، جانشینی (خلیفه ای)قرار خواهم داد. فرشتگان گفتند: پروردگارا آیا کسی را در آن قرار می‌دهی که فساد و خونریزی کند؟! ما تسبیح و حمد تو را بجا می‌آوریم، و تو را تقدیس می‌کنیم. پروردگار فرمود: من حقایقی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.(۳۰)}
بنگرید پاسخ خداوند به فرشتگان چیست وقتی که فرمود: { إِنِّي أَعْلَمُ مَا لا تَعْلَمُونَ من حقایقی را می‌دانم که شما نمی‌دانید }یعنی خدا آگاه است که اینان شایسته خلافت هستند ؛ شما چه می دانید ؛تصور می کنید که در زمین فساد کرده و بر مردم ظلم می کنند؟ سپس خداوند برای فرشتگان حجت آورده و تمام انبیاء و ائمه کتاب را به آنهاعرضه نمود و فرمود:
{ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَـؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(31) }
صدق الله العظيم [البقرة]
{اگر راست می‌گویید، اسامی اینها را به من خبر دهید}
اینجا بود که هراس شدیدی قلب فرشتگان را فراگرفت چون دانستند که درکاری وارد شده اند(انتخاب خلیفه) که در حد آنها نیست.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ (68) وَرَبُّكَ يَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ (69) }
صدق الله العظيم [القصص]
{پروردگار تو هر چه بخواهد می‌آفریند، و هر چه بخواهد برمی‌گزیند؛ آنان اختیاری ندارند؛ منزه است خداوند، و برتر است از همتایانی که برای او قائل می‌شوند (۶۸)}
لذا فرشتگان دانستند در نفس خداوند از این سخن آنها نارضایتی وجود دارد : 
 { أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لا تَعْلَمُونَ = آیا کسی را در آن قرار می‌دهی که فساد و خونریزی کند؟! ما تسبیح و حمد تو را بجا می‌آوریم، و تو را تقدیس می‌کنیم. پروردگار فرمود: من حقایقی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.} اما خداوندچیزی به آنها نفرموده بود لذااز خطایی که در حق خداوندشان کرده بودند آگاهی نداشتند تا اینکه به فرشتگان مقرب خطاب شد: {أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَـؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ:اگر راست می‌گویید، اسامی اینها را به من خبر دهید}صدق الله العظيم .یعنی اگر راست می گویید که اینها در زمین فساد کرده و با ظلم و دشمنی خونریزی میکنند(اسامی شان را بگویید) فرشتگان تا زمانی که خلفا به آنها عرضه شدند از کار آنها خبری نداشتند ودیدند حتی نام آنها را هم نمی دانند! اینگونه دانستند که نسبت ناروا به خلفا داده و خداوند بهتر می داند چه کسی را انتخاب کرده و برگزیند.سپس به تسبیح خداوند پرداخته وخاضعانه در برابر او با ذلت خشوع کرده و به آگاه تر بودن خداوند اعتراف نمودند: { قَالُواْ سُبْحَانَكَ لاَ عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ }
صدق الله العظيم [البقرة:32]
{ فرشتگان عرض کردند: منزهی تو! ما چیزی جز آنچه به ما تعلیم داده‌ای، نمی‌دانیم؛ تو دانا و حکیمی.}
سپس خداوند اراده فرمود که برهان نبوت ؛ خلافت و امامت را به آنها نشان دهد چراکه دانش بیشتری از کتاب را در اختیار برگزیده و منتخب خود قرار داده بود و می خواست فرشتگان از شأن خلیفه ای که خداوند بر آنها برگزیده بود آگاه شوند .لذا خداوند تعالی می فرماید:
{ وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَؤُلاء إِنْ كُنتُمْ صَادِقِينَ (31)قَالُوا سُبْحَانَكَ لا عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ (32)قَالَ يَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ (33) }
صدق الله العظيم [البقرة]
{ سپس اسامی را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود:اگر راست می‌گویید، اسامی اینها را به من خبر دهید! (۳۱) فرشتگان عرض کردند: منزهی تو ما چیزی جز آنچه به ما تعلیم داده‌ای، نمی‌دانیم؛ تو دانا و حکیمی. (۳۲) فرمود: ای آدم! آنان را از اسامی (و اسرار) این موجودات آگاه کن. هنگامی که آنان را آگاه کرد، خداوند فرمود: آیا به شما نگفتم که من، غیب آسمانها و زمین را میدانم و نیز میدانم آنچه را شما آشکار میکنید، و آنچه را پنهان میداشتید (۳۳)}
چراکه خداوند می داند چه کسی را برگزیده و انتخاب نماید.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{ وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ (68) وَرَبُّكَ يَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ (69) }
صدق الله العظيم [القصص]
{پروردگار تو هر چه بخواهد می‌آفریند، و هر چه بخواهد برمی‌گزیند؛ آنان اختیاری ندارند؛ منزه است خداوند، و برتر است از همتایانی که برای او قائل می‌شوند (۶۸) و پروردگار تو می‌داند آنچه را که سینه‌هایشان پنهان می‌دارد و آنچه را آشکار می‌سازند (۶۹)}
خلیفه خداوند ، حجت خود را که دانش بیشتر او بودرا به فرشتگان نشان داد، بعد از اینکه آدم دلیل آشکار برتری علمی خود بر فرشتگان را ارائه کرد و ثابت شد که آدم از آنها داناتر بوده ودانشی دارد که فرشتگان از آن بی خبرند ،خداوند به آنها فرمان داد تا در برابر آدم سجده کنند .گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:

{ قَالَ يَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ (33)وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنْ الْكَافِرِينَ (34) }

صدق الله العظيم [البقرة]
{ فرمود: ای آدم! آنان را از اسامی (و اسرار) این موجودات آگاه کن. هنگامی که آنان را آگاه کرد، خداوند فرمود: آیا به شما نگفتم که من، غیب آسمانها و زمین را میدانم؟! و نیز میدانم آنچه را شما آشکار میکنید، و آنچه را پنهان میداشتید! (۳۳) و (یاد کن) هنگامی را که به فرشتگان گفتیم: برای آدم سجده و خضوع کنید! همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، (و به خاطر نافرمانی و تکبرش) از کافران شد.}
نمی خواهیم در دریای علم کتاب دورتربرویم ؛ به موجودات ریزی که درآن عرصه حاضر بودند بازگردیم چرا که همان زمان آفرینش پدرشان آدم علیه الصلاة و السلام ، آنها نیز خلق شده بودند.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ مَا خَلْقُكُمْ وَلاَ بَعْثُكُمْ إِلاَّ كَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ }
صدق الله العظيم [لقمان:28]
{ آفرینش و برانگیختن (و زندگی دوباره) همه شما همانند یک نفس است؛ خداوند شنوا و بیناست (۲۸)}
و دانستیم آفرینش آنها از زمانی که پدرشان آدم از خاک خلق شد آغاز شده است و گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ هوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ فَلا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى }

صدق الله العظيم [النجم:32]
{او نسبت به شما از همه آگاهتر است از آن هنگام که شما را از زمین آفرید و در آن موقع که بصورت جنینهایی در شکم مادرانتان بودید؛ پس همدیگر را ستایش نکنید، او پرهیزگاران را بهتر می‌شناسد}
این موجودات(علق)از پشتی به پشت بعد منتقل می شوند تا زمان مقدر خداوند در کتاب مسطورش برسد .در این زمان در رحم مادر رشد کرده و تبدیل به جنین می گردند. اماحیات او از زمانی شروع شده است که خداوند همزمان با آدم علیه الصلاة و السلام او را نیز خلق کرد( وتا زمان قدر مقدور خداوند استمرار خواهد داشت) .ما از موجوداتی (عالم منوی)که قبل ازمبدل شدن به جنین و تولد به شکل زن یا مرد فوت کرده اند صحبت نمی کنیم و خداوند آنها را در آتش جهنم عذاب نمی نماید چرا که عملی نداشته اند. بلکه سخن ما درباره آنانی است که مراحل خلقتشان کامل شده و به اراده خداوند به دنیا آمده اند . برایشان رسول و نبی فرستاده شده تا آنها را به عبادت موحدانه و دور از شرک خداوند دعوت کنند و با آیات کتاب خداوند برایشان حجت آورده شده است ،اما آن بی خردان این حجت های خداوند را تکذیب کرده و(مستحق) عذاب خداوند می شوند و خداوند تعالی می فرماید:
{ قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ ( 38 ) وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
 (39) }
صدق الله العظيم [البقرة]
{گفتیم: همگی از آن(بهشت باطن) فرود آیید! هرگاه هدایتی از طرف من برای شما آمد، کسانی که از آن پیروی کنند، نه ترسی بر آنهاست، و نه غمگین شوند. (۳۸) و کسانی که کافر شدند، و آیات ما را دروغ پنداشتند اهل دوزخند؛ و همیشه در آن خواهند بود. (۳۹)}
قطعاً کسانی اهل آتش اند که آیات خداوند را تکذیب کنند . 
گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ( 39 ) :کسانی که کافر شدند، و آیات ما را دروغ پنداشتند اهل دوزخند؛ و همیشه در آن خواهند بود.}
صدق الله العظيم
و خداوند تعالی می فرماید:

{ وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ (116)فَقُلْنَا يَا آدَمُ إِنَّ هَٰذَا عَدُوٌّ لَكَ وَلِزَوْجِكَ فَلَا يُخْرِجَنَّكُمَا مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقَىٰ (117)إِنَّ لَكَ أَلَّا تَجُوعَ فِيهَا وَلَا تَعْرَىٰ (118)وَأَنَّكَ لَا تَظْمَأُ فِيهَا وَلَا تَضْحَىٰ (119)فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَىٰ شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ (120)فَأَكَلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ۚ وَعَصَىٰ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَىٰ (121)ثُمَّ اجْتَبَاهُ رَبُّهُ فَتَابَ عَلَيْهِ وَهَدَىٰ (122)قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا ۖ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَىٰ (123)وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ (124)قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا (125)قَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا ۖ وَكَذَٰلِكَ الْيَوْمَ تُنْسَىٰ (126) }

صدق الله العظيم [طه]
{و هنگامی را که به فرشتگان گفتیم: برای آدم سجده کنید! همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سرباز زد (۱۱۶) پس گفتیم: ای آدم! این (ابلیس) دشمن تو و (دشمن) همسر توست! مبادا شما را از بهشت بیرون کند؛ که به زحمت و رنج خواهی افتاد! (۱۱۷) (امّا تو در بهشت راحت هستی! و مزیّتش) برای تو این است که در آن گرسنه و برهنه نخواهی شد؛ (۱۱۸) و در آن تشنه نمی‌شوی، و حرارت آفتاب آزارت نمی‌دهد!(۱۱۹) ولی شیطان او را وسوسه کرد و گفت: ای آدم! آیا می‌خواهی تو را به درخت زندگی جاوید، و ملکی بی‌زوال راهنمایی کنم؟! (۱۲۰) سرانجام هر دو از آن خوردند و عورتشان آشکار گشت و برای پوشاندن خود، از برگهای (درختان) بهشتی جامه دوختند! (آری) آدم پروردگارش را نافرمانی کرد، و از پاداش او محروم شد (۱۲۱) سپس پروردگارش او را برگزید، و توبه‌اش را پذیرفت، و هدایتش نمود. (۱۲۲) (خداوند) فرمود:جملگی از آن (بهشت باطن زمین) فرود آیید، در حالی که برخی دشمن دیگری خواهید بود! ولی هرگاه هدایت من به سراغ شما آید، هر کس از هدایت من پیروی کند، نه گمراه می‌شود، و نه در رنج خواهد بود(۱۲۳) و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور می‌کنیم (۱۲۴) می‌گوید:پروردگارا! چرا نابینا محشورم کردی من که بینا بودم(۱۲۵)}
ممکن است یکی از علمای یهود که به عبث می کوشند ثابت کنند در قرآن عظیم تناقض وجود دارد، بگوید:
["ناصر محمد یمانی! تصور می کنی خداوند به تو امر فرموده است که مجاهدانه تلاش کنی تا از جانب خداوند با بیان قرآن بر مردم حجت تمام کنی، حال این ما علمای یهودهستیم که برایت حجت آورده و ازتناقضات قرآن مثال می آوریم آنجا که خداوند تعالی می فرماید:
{ وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ (124)قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا (125) }
صدق الله العظيم [طه]
{و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور می‌کنیم (۱۲۴) می‌گوید:پروردگارا چرا نابینا محشورم کردی؟ من که بینا بودم (۱۲۵)}
در این فرموده خداوند تعالی:{قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا: می‌گوید:پروردگارا چرا نابینا محشورم کردی؟ من که بینا بودم } با این فرمایش تناقض وجود دارد:{ وَمَنْ كَانَ فِي هَٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلًا ﴿72﴾:اما کسی که در این جهان نابینا بوده است، در آخرت نیز نابینا و گمراهتر است} [الإسراء]حال جواب این عالمان یهود که در بیانی تحت عنوان (تناقضات قرآن ) دو سخن ( به زعم خود)متناقض آورده اند چیست؟
{قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا: می‌گوید:پروردگارا چرا نابینا محشورم کردی؟ من که بینا بودم }، واین فرموده: {وَمَنْ كَانَ فِي هَٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلًا: اما کسی که در این جهان نابینا بوده است، در آخرت نیز نابینا و گمراهتر است }.چطور انسان در یکجا می گوید بصیر بوده است و در جای دیگرمی گوید: {وَمَنْ كَانَ فِي هَٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلًا: اما کسی که در این جهان نابینا بوده است، در آخرت نیز نابینا و گمراهتر است }؟ ]
سپس امام مهدی برای عالمان یهود حجت می آورد که: به درستی که تمام انسان ها روز اولی که خداوند آنان را براساس فطرت الهی خویش آفرید-روزی که همراه پدرشان آدم خلق شدند- بینا و بصیربوده و همگی به خداوند ایمان داشته اند. گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{ ‏وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَلَسْتَ بِرَبِّكُمْ قَالُواْ بَلَى شَهِدْنَا }
صدق الله العظيم [الأعراف:172]
{زمانی را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذریه آنها را برگرفت؛ و آنها را گواه بر خویشتن ساخت؛ (و فرمود:) آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: آری، گواهی می‌دهیم! (مبادا) روز رستاخیز بگویید: ما از این، غافل بودیم؛ (و از پیمان فطری توحید بی‌خبر ماندیم)}
بنابر این تمام انسان ها از حق باخبر و آگاه بوده اندو منظور انسان زمانی که میگوید: 
 { ‏وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَلَسْتَ بِرَبِّكُمْ قَالُواْ بَلَى شَهِدْنَا : زمانی را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذریه آنها را برگرفت؛ و آنها را گواه بر خویشتن ساخت؛ (و فرمود:) آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: آری، گواهی می‌دهیم } یعنی در زمان عهد ازلی بصیر بوده ولی بعد از آن فراموش کرده است. اما خداوند با فرستادن رسولان خود که حامل آیات یادآوری کننده خداوند هستند حجت را بر مردم تمام کرده است و خداوند تعالی می فرماید:
{ قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا ۖ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَىٰ (123)وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ (124)قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا (125)قَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا ۖ وَكَذَٰلِكَ الْيَوْمَ تُنْسَىٰ (126) }
صدق الله العظيم [طه]
{(خداوند) فرمود:جملگی از آن (بهشت باطن زمین) فرود آیید، در حالی که برخی دشمن دیگری خواهید بود ولی هرگاه هدایت من به سراغ شما آید، هر کس از هدایت من پیروی کند، نه گمراه می‌شود، و نه در رنج خواهد بود (۱۲۳) و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور می‌کنیم (۱۲۴) می‌گوید:پروردگارا! چرا نابینا محشورم کردی؟ من که بینا بودم (۱۲۵) می‌فرماید: آن گونه که آیات من برای تو آمد، و تو آنها را فراموش کردی؛ امروز نیز تو فراموش خواهی شد (۱۲۶)}
و بیان را با این فرموده خداوند تکمیل نمودیم که :

{ وَاللَّهُ أَنْبَتَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ نَباتاً (17) :
) و خداوند شما را همچون نبات از زمین رویانید، (۱۷) } صدق الله العظيم [نوح]،
 و عالم "ذر"را به تفصیل بیان کردیم و به بیان خداوند تعالی می رسیم که می فرماید :
 { ثُمَّ يُعِيدُكُمْ فِيها وَيُخْرِجُكُمْ إِخْراجاً (18) :سپس شما را به همان زمین بازمی‌گرداند، و بار دیگر شما را خارج می‌سازد}
 صدق الله العظيم [نوح] 
و ای مکذبین بدانید منظور از اعاده این است که همان گونه که بار اول شما را در زمین آفرید شما را (دوباره به زمین) باز خواهد آورد.
گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{ وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَى كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَتَرَكْتُم مَّا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاء ظُهُورِكُمْ }
صدق الله العظيم [الأنعام:94]
{همه شما تنها به سوی ما بازگشت نمودید، همان‌گونه که روز اوّل شما را آفریدیم و آنچه را به شما بخشیده بودیم، پشت سر گذاردید}
اما در این فرموده : 
 { وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَى كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَتَرَكْتُم مَّا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاء ظُهُورِكُمْ همه شما تنها به سوی ما بازگشت نمودید، همان‌گونه که روز اوّل شما را آفریدیم و آنچه را به شما بخشیده بودیم، پشت سر گذاردید} 
صدق الله العظيم ؛ 
مقصود تمام مردم نیستند،بلکه ازکافرانی سخن گفته می شود که دوباره به حیات دنیوی بازگردانده شده اند بعد از گذراندن زندگی دوم؛دوباره مرگ را تجربه میکنند تا زمان قیامت (الساعة) و بازگشت تمام انسان ها فرا برسد(بعث شامل یا عمومی). همان گونه که پیش از این وبه تفصیل در باره "بازگشتن"(اعاده) از آیات محکم قرآن دلیل آوردیم ، تمام انسان ها از مؤمن تا کافر مانند یک نفس واحد بر می خیزند. دکتر عمرو درقرآن تناقضی قایل نشو که کافر مؤمن نه در حیاتشان و نه در مرگ و بعث شان یکسان نیستند. گواه آن فرموده خداوند تعالی است که:
{ أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا
 الصَّالِحَاتِ سَوَاءً مَحْيَاهُمْ وَمَمَاتُهُمْ ۚ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ }
صدق الله العظيم [الجاثية:21]
{ آیا کسانی که مرتکب بدیها و گناهان شدند گمان کردند که ما آنها را همچون کسانی قرارمی‌دهیم که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند که حیات و مرگشان یکسان باشد؟چه بد داوری می‌کنند}
و فرموده خداوند تعالی :
{ وَإِن كَادُوا لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتَفْتَرِ‌يَ عَلَيْنَا غَيْرَ‌هُ ۖ وَإِذًا لَّاتَّخَذُوكَ خَلِيلًا ﴿
٧٣﴾ وَلَوْلَا أَن ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدتَّ تَرْ‌كَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا ﴿٧٤﴾ إِذًا لَّأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرً‌ا ﴿٧٥﴾ }
صدق الله العظيم [الإسراء]
{ نزدیک بود آنها تو را از آنچه بر تو وحی کرده‌ایم بفریبند، تا غیر آن را به ما نسبت دهی؛ و در آن صورت، تو را به دوستی خود برمیگزینند (۷۳) و اگر ما تو را ثابت قدم نمی‌ساختیم نزدیک بود به آنان تمایل کنی. (۷۴) اگر چنین می‌کردی، ما دو زندگی و دو مرگ را، به تو می‌چشاندیم؛ سپس در برابر ما، یاوری برای خود نمی‌یافتی}
و هم چنین این فرموده :
{ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ(28) }

صدق الله العظيم [البقرة]
{ چگونه به خداوند کافر می‌شوید در حالی که شما مردگان بودید، و او شما را زنده کرد؛ سپس شما را می‌میراند؛ و بار دیگر شما را زنده می‌کند؛ سپس به سوی او بازگردانده می‌شوید}
و بنابراین از آیات محکم کتاب است که جواب آنان را استنباط می کنیم که به خدایشان می گویند:
{ قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ (11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }
صدق الله العظيم [غافر]
{ آنها می‌گویند: پروردگارا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی؛ اکنون به گناهان خود معترفیم؛ آیا راهی برای خارج شدن وجود دارد (۱۱) این بخاطر آن است که وقتی خداوند به یگانگی خوانده می‌شد انکار می‌کردید، و اگر برای او همتایی می‌پنداشتند ایمان می‌آوردید؛ اکنون داوری مخصوص خداوند بلندمرتبه و بزرگ است}
احمد عمرو به تو اجازه نمی دهیم پراکنده گفتگو کرده و پایگاه (سایت اینترنتی ) را بهم بریزی .توصیه ابن مسعود به شما درست است که باید نکته به نکته بحث انجام شود آیا می خواهی به جای گفتگو با امام ناصر محمد یمانی با انصار او که -به زعم تو-در بحث ضعیف ترند ، وارد بحث شوی تا بتوانی با آوردن حجت بر آنها، باعث شک و تردید دیگر کسانی که درپی یافتن حقیقتند شوی؟هیهات دکتر عمرو ما می دانیم که چه میکنی و از دست من نمی توانی بگریزی. گفتگو را ادامه داده و با مباهله آنرا تمام خواهیم کردو لعنت خداوند بر دروغ گویان را می طلبیم.چراکه شما هدایت نشده و قلبتان از سخن حق تنگ می شود.هر آیه محکمی هم ازاساس کتاب برایشان آورده شود، از آن روبرگردانده و با تکیه بر متشابهاتی بحث میکنند که هنوزنیاز به تأویل دارند وبدون داشتن برهانی ازسوی خدا؛ سرخود آیات قرآن را تفسیر می کنند. برعکس امام مهدی که بیان حق قرآن رانه از جانب خود بلکه از جانب خداوند به طورمفصل برایتان شرح می دهد ؛ توضیحاتی که از آیات محکم همین تنزیل(قرآن) گرفته شده اند. اما شما از پیش خود قرآن را تأویل کرده و حاضر به پیروی از آیه های محکم کتاب نبوده و این نشانه های روشن و بینه را پشت سر می اندازید.ازجمله این فرموده خداوند تعالی را که:
{ قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ (11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }
صدق الله العظيم [غافر]
{آنها می‌گویندپروردگارا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی؛ اکنون به گناهان خود معترفیم؛ آیا راهی برای خارج شدن وجود دارد (۱۱) این بخاطر آن است که وقتی خداوند به یگانگی خوانده می‌شد انکار می‌کردید، و اگر برای او همتایی می‌پنداشتند ایمان می‌آوردید؛ اکنون داوری مخصوص خداوند بلندمرتبه و بزرگ است}
و مرگ و زندگی آنها را یکسان قرار می دهید .درحالیکه طبق فرموده خداوند تعالی صالحانی که از اولیاء خداوند هستند تنها یکبار می میرند و مرگ دومی ندارند. خداوند تعالی می فرماید:
{ لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَىٰ ۖ وَوَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ ﴿56﴾ }
صدق الله العظيم [الدخان]
{ هرگز مرگی جز همان مرگ اوّل نخواهند چشید، و خداوند آنها را از عذاب دوزخ حفظ می‌کند}
اما کافران مجرم؛ دوبار می میرند و زنده می شوند.
گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
  {كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ 
ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ(28) }
صدق الله العظيم [البقرة]
{ چگونه به خداوند کافر می‌شوید در حالی که شما مردگان بودید، و او شما را زنده کرد؛ سپس شما را می‌میراند؛ و بار دیگر شما را زنده می‌کند؛ سپس به سوی او بازگردانده می‌شوید}
یعنی چطورنسبت به خداوند کافر می شوید، در حالی که دروغ هایی در دنیا گفتید و مردید .بعد مرگ(در برزخ) مورد عذاب قرار گرفته و سپس دوباره به دنیا بازگردانده شدید و بعد از مرگ دوم ( بالاخره روزی) به سوی ما باز می گردید؟
این خطاب متوجه کافران است زیرا که دو بار مرگ و زندگی برای کافران درنظرگرفته شده است ، و سپس زمانی که به سوی خداوندشان باز می گردند و به گناهانی که در زندگی اول و دومشان مرتکب شده اند اعتراف نمایند.
لذا خداوند تعالی می فرماید:
{ قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ (11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }
صدق الله العظيم [غافر]
{آنها می‌گویندپروردگارا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی؛ اکنون به گناهان خود معترفیم؛ آیا راهی برای خارج شدن وجود دارد (۱۱) این بخاطر آن است که وقتی خداوند به یگانگی خوانده می‌شد انکار می‌کردید، و اگر برای او همتایی می‌پنداشتند ایمان می‌آوردید؛ اکنون داوری مخصوص خداوند بلندمرتبه و بزرگ است}
ببینید چگونه به گناهانی که در زندگی اول و دومشان کرده اند اعتراف می کنند ،
 لذا می گویند: 
 { قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ (11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }
صدق الله العظيم [غافر]
{آنها می‌گویندپروردگارا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی؛ اکنون به گناهان خود معترفیم؛ آیا راهی برای خارج شدن وجود دارد (۱۱) این بخاطر آن است که وقتی خداوند به یگانگی خوانده می‌شد انکار می‌کردید، و اگر برای او همتایی می‌پنداشتند ایمان می‌آوردید؛ اکنون داوری مخصوص خداوند بلندمرتبه و بزرگ است}
اما اولیاء صالح خداوند(در حیات دنیوی) تنها یک زندگی و مرگ دارند.
لذا خداوند تعالی می فرماید:
{ لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَىٰ ۖ وَوَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ ﴿56﴾ } 
صدق الله العظيم
{ هرگز مرگی جز همان مرگ اوّل نخواهند چشید، و خداوند آنها را از عذاب دوزخ حفظ می‌کند}
دکتر احمد عمرو می بینم که می گویی" نکته جدیدی بیان نکرده ای و همان آیات را تکرار می کنی".جوابت این است که:چرا می خواهی بعد از اتمام حجت و بیان آیات محکم و بینه ای که اساس کتاب خداوندند با چه چیزی با تو مجادله کنم؟ مگر بعد از حق بجز گمراهی نیست ؟وقت مان را با تو تلف نمی کنیم دکتر عمرو در مورد بعث اول به کس دیگری فرصت می دهیم و یا سراغ نکته دیگری که از قبل مطرح کرده ای می رویم یا ترا به ابن مسعود وامی گذاریم . وقت ما را تلف نکن "ما ازابتدا؛ شروع کرده ودلایل را بیان نمودیم "و نگو ای ناصر به حروف جر در همین جمله"ما از ابتدا شروع کرده و دلایل را مجدد بیان کردیم "نگاه کن ؛در جوابت می گوییم: دکتر،بله ما از ابتدا شروع کرده و دلایل را مجدد بیان کردیم چراکه کلمات حق خداوند تغییر پذیر نیستند و بعد از حق، جز گمراهی نیست.
درمورد اینکه بیانات شما در پایگاه وجود ندارد، به خداوند قسم از این که بیانی از تو پنهان یا حذف شده باشد اطلاعی ندارم.تمام بیانات شما در صفحه مربوط به گفتگوی بین من و شما آمده است . اداره سایت هربیان جدید مرا جداکرده و در قسمت دانشنامه پایگاه میگذارد. این قسمت تنها به بیانات امام ناصر محمد یمانی اختصاص داردتا بازدیدکنندگان برای جستجو در بیانات امام مهدی ناصر محمد یمانی دچارسردرگمی نشوند.لذا قسمت دانش نامه پایگاه راتنها به بیانات امام مهدی اختصاص داده ایم تاکاربرای جویندگان حق آسان شده باشد.شما باید به صحفه دانش نامه رفته باشید و وقتی پاسخ هایتان را در آنجا ندیدید ؛ ما را متهم کردید که آنها را حذف کرده ایم. بیانات شما حذف نشده و در صفحه ای که به گفتگو ها اختصاص دارد باقی است.وسلامٌ على المرسلين والحمد لله رب العالمين.
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة