۱۳۹۲ آذر ۴, دوشنبه

گفتگوی مفصل پیرامون بعث اول بین مهدی منتظر و احمد عمرو(پاسخ چهارم)

اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة 
 
 چهارمین پاسخ امام مهدی به احمد عمرو پیرامون بعث اول
بسم الله الرحمن الرحيم، 
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
دکتر احمد عمرو،خداوند مهدی منتظر را برای بیان حق ذکر(قرآن ) فرستاده است نه برای آموزش حروف نصب و جرّ . امام مهدی بیان آیات قرآن را از خود آیات قرآن و در اصل و ذات موضوع را برایتان می آورد. برای مثال درمورد این فرموده خداوند تعالی که :
{ مِنْهَا خَلَقْنَاكُمْ وَفِيهَا نُعِيدُكُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُكُمْ تَارَةً أُخْرَى }
صدق الله العظيم [طه:55]
{ ما شما را از آن [= زمین‌] آفریدیم؛ و در آن بازمی‌گردانیم؛ و بار دیگر شما را از آن بیرون می‌آوریم! (۵۵)}
برای اینکه به یقین بدانیم مقصود خداوند از بازگرداندن دقیقاً چیست (بیشتر در قرآن جستجو می کنیم) در کلام خداوند این فتوا را می یابیم که:
{ قُلْ كُونُوا حِجَارَ‌ةً أَوْ حَدِيدًا ﴿٥٠﴾ أَوْ خَلْقًا مِّمَّا يَكْبُرُ‌ فِي صُدُورِ‌كُمْ ۚ فَسَيَقُولُونَ مَن يُعِيدُنَا ۖ قُلِ الَّذِي فَطَرَ‌كُمْ أَوَّلَ مَرَّ‌ةٍ ۚ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُ‌ءُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هُوَ ۖ قُلْ عَسَىٰ أَن يَكُونَ قَرِ‌يبًا ﴿٥١﴾ }
صدق الله العظيم [الإسراء]
{ بگو: [اینکه سهل و آسان است] شما سنگ شوید یا آهن، (۵۰) یا آفریده ای از آنچه در ذهنتان [حیات یافتنش] سخت و دشوار می آید [بدون تردید با آفرینشی جدید برانگیخته می شوید] بی درنگ خواهند گفت: چه کسی ما را بر می گرداند؟ بگو: همان کسی که اولین بار شما را آفرید. پس سرهای خود را به سوی تو می جنبانند و می گویند: [این زنده شدن دوباره] چه زمانی خواهد بود؟ بگو: چه بسا نزدیک باشد. (۵۱) }
و منظور از بازگشت(العودة فی الارض)به زمین ،رجعت ارواح مبعوثین و برای گذراندن زندگی دومشان است.
 و لذا خداوند تعالی می فرماید:
 {مَن يُعِيدُنَا ۖ قُلِ الَّذِي فَطَرَ‌كُمْ أَوَّلَ مَرَّ‌ةٍ ۚ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُ‌ءُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هُوَ ۖ قُلْ عَسَىٰ أَن يَكُونَ قَرِ‌يبًا«چه کسی ما را بازمی‌گرداند؟!» بگو: «همان کسی که نخستین بار شما را آفرید.» آنان سر خود را (از روی تعجب و انکار،) به سوی تو خم می‌کنند و می‌گویند: «در چه زمانی خواهد بود؟!» بگو: «شاید نزدیک باشد!}
صدق الله العظيم.
به سخن کافران دقت کنید: {مَن يُعِيدُنَا} و منظورشان این است که چه کسی ما را باز می آورد، حال به پاسخی که به آنها داده می شود نظرکنید: {قُلِ الَّذِي فَطَرَ‌كُمْ أَوَّلَ مَرَّ‌ةٍ ۚ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُ‌ءُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هُوَ ۖ قُلْ عَسَىٰ أَن يَكُونَ قَرِ‌يبًا} صدق الله العظيم.
ای مرد قبلاً هم گفتیم:
(منظور از بازگرداندن بعث است ) و از آیات محکم قرآن دلیل آوردیم : { مَن يُعِيدُنَا ۖ قُلِ الَّذِي فَطَرَ‌كُمْ أَوَّلَ مَرَّ‌ةٍ ۚ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُ‌ءُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هُوَ ۖ قُلْ عَسَىٰ أَن يَكُونَ قَرِ‌يبًا } صدق الله العظيم. یعنی
چه کسی ما را باز به دنیا باز می گرداند؟ و به جواب خداوند بنگرید: قُلِ الَّذِي فَطَرَ‌كُمْ أَوَّلَ مَرَّ‌ةٍ ۚ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُ‌ءُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هُوَ ۖ قُلْ عَسَىٰ أَن يَكُونَ قَرِ‌يبًا} صدق الله العظيم.
و به همین علت است که خداوند تعالی می فرماید:

{ قُلْ هَلْ مِنْ شُرَكَائِكُمْ مَنْ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ قُلِ اللَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ }

صدق الله العظيم [يونس:34]
{بگو: «آیا هیچ یک از معبودهای شما، آفرینش را ایجاد می‌کند و سپس بازمی‌گرداند؟!» بگو: «تنها خدا آفرینش را ایجاد کرده، سپس بازمی‌گرداند}
سؤالی که در برابر دکتر مطرح می شود این است که منظور خداوند از این فرموده چیست: { مَنْ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ قُلِ اللَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ }،آیا مقصود این است که از خاک آفریده و به خاک بازگردانده می شود یا مقصود خلقت جدیدی است؟ شما را چه شده که در(کلام)حق آشکار مغلطه می کنید؟!گمان نمی کنم فرعون هدایت شده باشدهرچند که با نرمی با اوسخن گفته شود!!
ای مرد، قبلاً هم گفته ام ،این عقیده که عده ای از کافران به اراده خداوند به دنیا بازمی گردند بر اساس بیان همین آیه بنا نشده است، بلکه آیات فراوانی وجود دارند که دقیقا ًدرباره همین موضوع هستند. جناب دکتر احمد عمرو به خدایی خداوند سوگند، اگر برایت هزار آیه بیاورم که به روشنی دال بررخ دادن بعث اول باشد و آیه دیگری به آنها اضافه کنم که تو بتوانی درآن آیه مغلطه کرده وآنرا باطل جلوه داده و مقصود کلام را تغییر دهی، آن هزار برهان روشن را رها کرده و به همین آیه ای که به صورت ملقمه ای در آورده ای و می توانی بر طبق عقیده خودت آن را تغییر دهی آویخته و در مورد آن هزار آیه محکم و روشن بحث نمی کنی.
ای مرد از کسانی که خداوند تعالی این آیه را درمورد آنها
بیان فرموده است مباش که :
{ وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِ آيَاتُنَا وَلَّى مُسْتَكْبِرًا كَأَنْ لَمْ يَسْمَعْهَا كَأَنَّ فِي أُذُنَيْهِ 
وَقْرًا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ }
صدق الله العظيم [لقمان:7]
{و هنگامی که آیات ما بر او خوانده می‌شود، مستکبرانه روی برمی‌گرداند، گویی آن را نشنیده است؛ گویی اصلاً گوشهایش سنگین است! او را به عذابی دردناک
 بشارت ده!}
و خداوند تعالی می فرماید:

{ قُلِ اللَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ }

صدق الله العظيم [يونس:34]
{بگو: «تنها خدا آفرینش را ایجاد کرده، سپس بازمی‌گرداند}
احمد عمرو، آیا می گویی منظور این فرموده خداوند این است که از خاک آفریده و به خاک باز می گرداند؟ اما تو یقیناً می دانی که مقصود خداوند از:
{ قُلِ اللَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ بگو: «تنها خدا آفرینش را ایجاد کرده، سپس بازمی‌گرداند } صدق الله العظيم
این است که آن را همانطور که بار اول ایجاد کرده ،بازخواهد آورد.گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَىٰ كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَتَرَكْتُمْ مَا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاءَ ظُهُورِكُمْ }
صدق الله العظيم [الأنعام:94]
{و همه شما تنها به سوی ما بازگشت نمودید، همان‌گونه که روز اوّل شما را آفریدیم! و آنچه را به شما بخشیده بودیم، پشت سر گذاردید!}
{ قُلْ جَاءَ الحقّ وَمَا يُبْدِئُ الْبَاطِلُ وَمَا يُعِيدُ }
صدق الله العظيم [سبأ:49]
{بگو: «حق آمد! و باطل (کاری از آن ساخته نیست و) نمی‌تواند آغازگر چیزی باشد و نه تجدیدکننده (باز آورنده)آن!»}
وقتی باطل آغازگر نباشد یعنی نمی تواند بیافریند یا بازگرداند پس نمی تواند خلق را مجدد باز آفریند.درتمام آیه های محکم قرآن عظیم منظور از "اعاده" باز آفرینشی جدید است.
می بینم که با من مجادله کرده و می گویی:"اگر به جای در گفته بود از..."پاسخ حق ما اینست که : پاک و منزه است خدا از اینکه برای بیان مطلبی غلط و باطل لغت را تحریف کرده و از جای مورد منظور خداوند تغییر دهیم! مقصود (خداوند ) از "فیها نعیدکم" این است که مجدد آفریده و به زمین می آیند وباوجود چشیدن عذاب آتش که متعاقب مرگ اول دچار آن شده اند باز کافر می شوند و در روز بعث عمومی به آین گروه خطاب می شود که :
{كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنْتُمْ أَمْوَاتًا فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (28) }
صدق الله العظيم [البقرة:28]
{چگونه به خداوند کافر می‌شوید؟! در حالی که شما مرده بودید، و او شما را زنده کرد؛ سپس شما را می‌میراند؛ و بار دیگر شما را زنده می‌کند؛ سپس به سوی او بازگردانده می‌شوید.}
و ببینید در جای دیگرچه جوابی به خداوندشان می دهند:
{ قالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِنْ سَبِيلٍ (11) ذَلِكُمْ بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِنْ يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ (12) }
صدق الله العظيم [غافر]
{ آنها می‌گویند: «پروردگارا! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی؛ اکنون به گناهان خود معترفیم؛ آیا راهی برای خارج شدن وجود دارد؟» (۱۱) این بخاطر آن است که وقتی خداوند به یگانگی خوانده می‌شد انکار می‌کردید، و اگر برای او همتایی می‌پنداشتند ایمان می‌آوردید؛ اکنون داوری از آن خداوند بلندمرتبه و بزرگ است (۱۲)}
دکتر احمد عمرو ،می دانم که گفتگو با تو اتلاف وقت است و امیدی به هدایت شدنت ندارم، اما مشکلی نیست ، چراکه دیگر جویندگان حق از این بحث ها سود برده و هدایت می شوند و بر ایمان مؤمنان نیز افزوده شده ومسرور می گردند.
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين ..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة