۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

ادامه مبحث سخنی مختصر در باب مسیح کذاب بخش (10)

اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة
ادامه مبحث سخنی مختصر در باب مسیح کذاب بخش (10)

الموضوع: أرض الراحة والأنام هي الأرض المفروشة
المزيد من التفصيـــل ..(10)
بسم الله الرحمن الرحيم
وبه نستعين وأتلقى التفهيم للبيان الحق لأسرار القُرآن العظيم، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمُرسلين
وآله الطيبين الطاهرين وجميع المُسلمين الموحدين لرب العالمين، أما بعد..
زمین راحتی و آسایش (مخلوقات ) زمین مفروشه (پوشانده شده با سبزه) است
{وَالْأَرْضَ وَضَعَهَا لِلْأَنَامِ ﴿١٠﴾ فِيهَا فَاكِهَةٌ وَالنَّخْلُ ذَاتُ الْأَكْمَامِ ﴿١١﴾ وَالْحَبُّ ذُو الْعَصْفِ وَالرَّيْحَانُ ﴿١٢﴾}
صدق الله العظيم [الرَّحْمَنُ]
زمين را براي (راحتی و آسایش )خلايق آفريد، که در آن ميوه‌ها و نخلهاي پرشکوفه است،و دانه‌هايي که همراه با ساقه و برگ، و گياهان خوشبو
و ساکنان آن جن هستند ، سپس خداوند پدرمان آدم را بر جنیان خلیفه قرار داد و همچنین به ملائکة دستور داد که از خلیفه خداوند در زمین اطاعت کنند ، و اما ابلیس از خداوند خواست تا به او مهلت دهد زیرا که خداوند اورا لعنت کرده و دستور داد تا از آنجا (زمین مفروشه )
بیرون رود ولی خداوند درخواست او (ابلیس ) را اجابت کرد تا گناهان او را بیشتر کرده و او را با ذلت و خواری بیرون کند و آن در نتیجه نبرد بین حق و باطل خواهد بود که موعد مقدر آن در کتاب مسطور رسیده است و خداوند خروجش را تا روز بعث اول به تاخیر انداخت و خداوند به او گفت : تو از مهلت یافتگانی تا روز وقت معلوم وولی این مهلت یک مبارزه خواهی بین خداوند و دشمنش ابلیس بود زیرا که شیطان از خداوند خواست که به او مهلت دهد و درخواستش از در طلب رحمت از خداوند نبود بلکه از در مبارزه طلبی بود و خداوند اورا لعن نمود .
{لَّعَنَهُ اللَّـهُ وَقَالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِكَ نَصِيبًا مَّفْرُوضًا}

صدق الله العظيم [النساء:١١٨]
خدا او را لعنت كرد (از رحمت خويش دور ساخته) ؛ و او گفته است: «از بندگان تو، سهم معيني خواهم گرفت
سپس خداوند درخواستش را اجابت کرد و فرمود با ذلت و خواری از آن بیرون رو . خداوند می فرماید :
{قَالَ اخْرُجْ مِنْهَا مَذْءُومًا مدْحُورًا لَّمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنكُمْ أَجْمَعِينَ}
صدق الله العظيم [الأعراف:١٨]

فرمود: «از آن (مقام)، با ننگ و عار و خواري، بيرون رو! و سوگند ياد مي‌کنم که هر کس از آنها از تو پيروي کند، جهنم را از شما همگي پر مي‌کنم!
ولی شما چنانچه نص قران ر دنبال کنید خواهید یافت که خداوند در واقع اخراج او را به روز وقت معلوم به تاخیر انداخت و اورا با ذلت و خواری اخراج خواهد کرد .و دلیل اینکه خداوند خروجش را به تاخیر انداخته داستان امتحان آدم و همسرش است.

{فَقُلْنَا يَا آدَمُ إِنَّ هَـٰذَا عَدُوٌّ لَّكَ وَلِزَوْجِكَ فَلَا يُخْرِجَنَّكُمَا مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقَىٰ ﴿١١٧﴾ إِنَّ لَكَ أَلَّا تَجُوعَ فِيهَا وَلَا تَعْرَىٰ ﴿١١٨﴾ وَأَنَّكَ لَا تَظْمَأُ فِيهَا وَلَا تَضْحَىٰ ﴿١١٩﴾}
صدق الله العلي العظيم [طه].
پس گفتيم: «اي آدم! اين (ابليس) دشمن تو و (دشمن) همسر توست! مبادا شما را از بهشت بيرون کند؛ که به زحمت و رنج خواهي افتاد! (اما تو در بهشت راحت هستي! و مزيتش) براي تو اين است که در آن گرسنه و برهنه نخواهي شد؛ و در آن تشنه نمي‌شوي، و حرارت آفتاب آزارت نمي‌دهد!»
و پس از اندک زمانی شیطان تظاهر به پشیمانی از نافرمانی دستور پروردگار نمود و در ظاهر از در نصیحت با آدم وارد شد و او از دستور آدم اطاعت می کند تا اینکه (آدم و همسرش) گمان کنند که شیطان به در گاه خداوند توبه کرده است و او برای آنها نصیحت کننده امینی است وهمه اینها دروغ بود تا آدم و همسرش را فریب دهد که او برای آنها یک نصیحت کننده امینی است و خداوند می فرماید :

{وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ لَمْ يَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ ﴿١١﴾قالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ ۖ قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ ﴿١٢﴾ قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَن تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ ﴿١٣﴾ قَالَ أَنظِرْنِي إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿١٤﴾ قَالَ إِنَّكَ مِنَ الْمُنظَرِينَ ﴿١٥﴾ قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ ﴿١٧﴾ قَالَ اخْرُجْ مِنْهَا مَذْءُومًا مَّدْحُورًا ۖ لَّمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنكُمْ أَجْمَعِينَ ﴿١٨﴾ وَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلَا مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَـٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ ﴿١٩﴾ فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِن سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَـٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ ﴿٢٠﴾ وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ ﴿٢١﴾ فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ ۖ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَا إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ ﴿٢٢﴾قَالَا رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﴿٢٣﴾ قَالَ اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَىٰ حِينٍ ﴿٢٤﴾ قَالَ فِيهَا تَحْيَوْنَ وَفِيهَا تَمُوتُونَ وَمِنْهَا تُخْرَجُونَ ﴿٢٥﴾ يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّـهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ ﴿٢٦﴾ يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا ۗ إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ ۗ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ﴿٢٧﴾}
صدق الله العظيم [الأعراف]
ما شما را آفريديم؛ سپس صورت بندي کرديم؛ بعد به فرشتگان گفتيم: «براي آدم خضوع کنيد!» آنها همه سجده کردند؛ جز ابليس که از سجده‌کنندگان نبود.(خداوند به او) فرمود: «در آن هنگام که به تو فرمان دادم، چه چيز تو را مانع شد که سجده کني؟» گفت: «من از او بهترم؛ مرا از آتش آفريده‌اي و او را از گل!»گفت: «از آن (مقام و مرتبه‌ات) فرود آي! تو حق نداري در آن (مقام و مرتبه) تکبر کني! بيرون رو، که تو از افراد پست و کوچکي! گفت: «مرا تا روزي که (مردم) برانگيخته مي‌شوند مهلت ده (و زنده بگذار!)» فرمود: «تو از مهلت داده شدگاني!» گفت: «اکنون که مرا گمراه ساختي، من بر سر راه مستقيم تو، در برابر آنها کمين مي کنم!سپس از پيش رو و از پشت سر، و از طرف راست و از طرف چپ آنها، به سراغشان مي‌روم؛ و بيشتر آنها را شکرگزار نخواهي يافت!»فرمود: «از آن (مقام)، با ننگ و عار و خواري، بيرون رو! و سوگند ياد مي‌کنم که هر کس از آنها از تو پيروي کند، جهنم را از شما همگي پر مي‌کنم!و اي آدم! تو و همسرت در بهشت ساکن شويد! و از هر جا که خواستيد، بخوريد! اما به اين درخت نزديک نشويد، که از ستمکاران خواهيد بود!» سپس شيطان آن دو را وسوسه کرد، تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشکار سازد؛ و گفت: «پروردگارتان شما را از اين درخت نهي نکرده مگر بخاطر اينکه (اگر از آن بخوريد،) فرشته خواهيد شد، يا جاودانه (در بهشت) خواهيد ماند!»و براي آنها سوگند ياد کرد که من براي شما از خيرخواهانم. فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يخْصِفَانِ عَلَيهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَنْ و به اين ترتيب، آنها را با فريب (از مقامشان) فرودآورد. و هنگامي که از آن درخت چشيدند، اندامشان [= عورتشان‌] بر آنها آشکار شد؛ و شروع کردند به قرار دادن برگهاي (درختان) بهشتيبر خود، تا آن را بپوشانند. و پروردگارشان آنها را نداد داد که: «آيا شما را از آن درخت نهي نکردم؟! و نگفتم که شيطان براي شما دشمن آشکاري است؟!»گفتند: «پروردگارا! ما به خويشتن ستم کرديم! و اگر ما را نبخشي و بر ما رحم نکني، از زيانکاران خواهيم بود!»فرمود: «(از مقام خويش،) فرود آييد، در حالي که بعضي از شما نسبت به بعض ديگر، دشمن خواهيد بود! (شيطان دشمن شماست، و شما دشمن او!) و براي شما در زمين، قرارگاه و وسيله بهره‌گيري تا زمان معيني خواهد بود.»فرمود: «در آن [= زمين‌] زنده مي‌شويد؛ و در آن مي‌ميريد؛ و (در رستاخيز) از آن خارج خواهيد شد.»اي فرزندان آدم! لباسي براي شما فرستاديم که اندام شما را مي‌پوشاند و مايه زينت شماست؛ اما لباس پرهيزگاري بهتر است! اينها (همه) از آيات خداست، تا متذکر (نعمتهاي او) شوند! يا بَنِي آدَمَ اي فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد، آن گونه که پدر و مادر شما را از بهشت بيرون کرد، و لباسشان را از تنشان بيرون ساخت تا عورتشان را به آنها نشان دهد! چه اينکه او و همکارانش شما را مي‌بينند از جايي که شما آنها را نمي‌بينيد؛ (اما بدانيد) ما شياطين را اولياي کساني قرار داديم که ايمان نمي‌آورند!
وسوالی از ابن عمر( از انصار سابقین ) دارم ، چنانچه خداوند شیطان را از بهشت اخراج کرده بود چگونه او (شیطان ) به بهشت بازگشته و وبا آدم و همسرش سخن گفته و برای آنها قسم خورد که او ازبرای آنها از نصیحت کنندگان است ؟و
تو را از قران عظیم پاسخ می دهم ، خداوند در واقع شیطان را در بهشت نزد آدم و همسرش باقی گذاشت و خداوند می فرماید :
{فَقُلْنَا يَا آدَمُ إِنَّ هَـٰذا عَدُوٌّ لَّكَ وَلِزَوْجِكَ فَلَا يُخْرِجَنَّكُمَا مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقَىٰ ﴿١١٧﴾ إِنَّ لَكَ أَلَّا تَجُوعَ فِيهَا وَلَا تَعْرَىٰ ﴿١١٨﴾ وَأَنَّكَ لَا تَظْمَأُ فِيهَا وَلَا تَضْحَىٰ ﴿١١٩﴾}
صدق الله العلي العظيم [طه]
پس گفتيم: «اي آدم! اين (ابليس) دشمن تو و (دشمن) همسر توست! مبادا شما را از بهشت بيرون کند؛ که به زحمت و رنج خواهي افتاد!
(اما تو در بهشت راحت هستي! و مزيتش) براي تو اين است که در آن گرسنه و برهنه نخواهي شد؛ و در آن تشنه نمي‌شوي، و حرارت آفتاب آزارت نمي‌دهد!»
یا گمان می کنی که ابلیس بلافاصله آدم را مورد خطاب قرار داد و گفت :
{مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَـٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ ﴿٢٠﴾ وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ ﴿٢١﴾}
صدق الله العلي العظيم [الأعراف]
سپس شيطان آن دو را وسوسه کرد، تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشکار سازد؛ و گفت: «پروردگارتان شما را از اين درخت نهي نکرده مگر بخاطر اينکه (اگر از آن بخوريد،) فرشته خواهيد شد، يا جاودانه (در بهشت) خواهيد ماند!» و براي آنها سوگند ياد کرد که من براي شما از خيرخواهانم.
این را فورا به آدم نگفت بلکه پس از گذشت زمان پس از اینکه برای آدم و همسرش تظاهر به پشیمانی از عصیان امر پروردگار به اطاعت از آدم نمود .سپس برای آدم و همسرش تظاهر به اطاعت و فرمانبری و نصیحت نمود تا اعتمادشان را جلب نموده و فریبش را باور نمایند بنابراین خداوند می فرماید :

{وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِن النَّاصِحِينَ ﴿٢١﴾}
صدق الله العلي العظيم [الأعراف]
و براي آنها سوگند ياد کرد که من براي شما از خيرخواهانم.
و باغرور (آن درخت را ) به آنها نشان داد ولی آنچه شما را به اشتباه انداخته ذکر بهشت در داستان است و شما گمان کردید که آن بهشت ماوی نزد سدرة النتهی است . در حال که در قران ذکر نشده است که خداوند آدم را در بهشت ماوی خلیفه قرار داده بلکه مکررا در قران ذکر شده که خداوند آدم را در زمین خلیفه قرار داد و در قران از بهشتها در زمین ذکر شده است مانند فرمایش خداوند تعالی :
{فَأَخْرَجْنَاهُم مِّن جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ} [الشعراء:٥٧]،
(سرانجام فرعونيان مغلوب شدند،) و ما آنها را از باغها و چشمه‌ها بيرون رانديم،
و منظور آل فرعون است .
همچنین فرمایش خداوند :
{إِنَّا بَلَوْنَاهُمْ كَمَا بَلَوْنَا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ} [القلم:17]
ما آنها را آزموديم، همان گونه که «صاحبان باغ» را آزمايش کرديم،
شما همچنین گمان کردید که اسم (الجنة ) فقط به بهشت ماوی اطلاق می شود ولی( جنة) به هر سرزمین سرسبز با درختان و میوه اطلاق میشود و (در این آیات ) آن زمین مفروشه است و آن مسطح نیست بلکه هموار و گسترده و از سبزه پوشانده شده است ، در آن میوه و درخت خرما و انار موجود است و آن ریحان است و آن در باطن (درون ) زمین بعد از آتشفشانها قرار دارد آتشفشانها در طبقه نزدیک به زمین هستند و بهشت زیر خاک در فصله دورتری از آتشفشانها نسبت به سطح زمین قرار دارد ودر قران از جهانهای(مخلوقات ) متعددی در یک آیه نام برده شده است، جهانی در آسمان و جهانی درزمین و جهانی پایین تر از آسمان و جهانی در زیر خاک نام برده شده است .
{لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرَىٰ}
صدق الله العظيم. [طه:٦]
از آن اوست آنچه در آسمانها، و آنچه در زمين، و آنچه ميان آن دو، و آنچه در زير خاک است
و آن زمینی است که خداوند آن را در قران ذکر کرده است .
{وَالْأَرْضَ وَضَعَهَا لِلْأَنَامِ ﴿١٠﴾ فِيهَا فَاكِهَةٌ وَالنَّخْلُ ذَاتُ الْأَكْمَامِ ﴿١١﴾ وَالْحَبُّ ذُو الْعَصْفِ وَالرَّيْحَانُ ﴿١٢﴾}
صدق الله العظيم [الرحمن]
زمين را براي (راحتی و آسایش )خلايق آفريد، که در آن ميوه‌ها و نخلهاي پرشکوفه است،و دانه‌هايي که همراه با ساقه و برگ، و گياهان خوشبو
و جنیان در آن سکونت دارند و خداوند آدم را به جای ابلیس که در آن فساد می کرد و خونها می ریخت بر آنها خلیفه قرار داد .
{قَالَ أَرَأَيْتَكَ هَـٰذَا الَّذِي كَرَّمْتَ عَلَيَّ لَئِنْ أَخَّرْتَنِ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّيَّتَهُ إِلَّا قَلِيلًا}
صدق الله العظيم} [الإسراء:٦٢]
(سپس) گفت: «به من بگو، اين کسي را که بر من برتري داده‌اي (به چه دليل بوده است؟) اگر مرا تا روز قيامت زنده بگذاري، همه فرزندانش را، جز عده کمي، گمراه و ريشه‌کن خواهم ساخت!»
و این زمین مفروشه زمین هموار و صافی است . وخداوند می فرماید :
{وَالْأَرْضَ فَرَشْناهَا فَنِعْمَ الْمَاهِدُونَ ﴿٤٨﴾‏}
صدق الله العظيم [الذاريات]
و زمين را گسترديم، و چه خوب گستراننده‌اي هستيم!

و آن (زمين ) داراي دو دروازه است يكي در منتهي اليه سمت شمال زمين و دروازه ديگر در منتهي اليه سمت جنوب زيرا كه زمين كره كامل نيست بلكه يك شبه كره است واين زمين داراي دو دروازه و دو مشرق و دو مغرب است ، چنانچه خورشيد از دروازه جنوبي غروب كرد ، بار ديگر از دروازه شمالي برآن طلوع مي كند و

چنانچه خورشيد از دروازه شمالي غروب كرد ، بار ديگر از دروازه جنوبي برآن طلوع مي كند و بزرگترين فاصله بر روي زمين فاصله آن دو دروازه است بنابراين انسان به قرين شيطانيش مي گويد :{يَا لَيْتَ بَيْنِي وَبَيْنَكَ بُعْدَ الْمَشْرِ‌قَيْنِ} [الزخرف:38]
اي كاش فاصله بين من تو به اندازه فاصله دو مشرق بود زيرا كه بزرگترين فاصله در زمين فاصله بين دو دروازه است ، دروازه شمالي در منتهي اليه سمت شمال زمين و ديگري در منتهي اليه جنوب زمين و سد ذي القرنين بين دو سد (بين السدين ) يعني بين دو نيمكره زمين قرار دارد و بدين جهت سدين نامگذاري شده كه هركدام نور خورشيد را از نيمكره ديگر سد مي كند ونصفي تاريك و نصف ديگر روز است و اين در مورد سطح كره زمين است ، و اما سد بين آن دو در تنگه اي در داخل زمين است و ذوالقرنين بين آن دو سدي (ردم ) ساخت و ياجوج و ماجوج در يك طرف و عالمي (مخلوقات) در جهت ديگر . واين زمين به دليل دو دروازه دو مشرق و دو مغرب دارد . اما سطح زمين فقط مشارق دريك طرف و مغارب در طرف مقابل دارد اما زمين مفروشه دو مشرق و دو مغرب دارد بنابراين خداوند مي فرمايد :
{رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ}
صدق الله العظيم [الرحمن:١٧]
پروردگار دو مشرق و پروردگار دو مغرب
واما ظاهر زمين فقط يك جهت مشرق و يك جهت مغرب دارد و خداوند تعالي مي فرمايد :

{رَّ‌بُّ الْمَشْرِ‌قِ وَالْمَغْرِ‌بِ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا ﴿٩﴾}
صدق الله العظيم [المزمل]

همان پروردگار شرق و غرب که معبودي جز او نيست، او را نگاهبان و وکيل خود انتخاب کن،
اي مردم شما با من در مورد حقايق آياتي كه در واقعييت مصاديق دارد مجادله مي كنيد (اگر كه مي دانستيد )
، اگر شما از آن آيات آگاه مي شديد تاويل حقيقي قران را همان طور که ذي القرنين در سفرش به قطبهای شمال و جنویب زمین دیده بود درمي يابيد ، ذی القرنین سپس سفری در به داخل (درون )زمین انجام داد و در آنجا قومی را یافت ، شما را بخداوند یاجوج و ماجوج کجا هستند ، آنها در جائی هستند که سد ذی القرنین موجود است پس سد ذی القرنین کجاست و چرا ماهواره ها آن را کشف نمی کنند ؟ اگر آن (سد ) بر روی زمین می بود فضا نوردان آن را می دیدند ، پس آنها در زیر خاک هستندیاجوج و ماجوج آنجا هستند و آنها از هر پشتی زاد و ولد می کنندواین(بی بندوباری جنسی ) شریعت مسیح دجال است و جنس مونث با تعداد بیشماری همبستر و سپس باردار می شود می شود که حاصل آن گونه ای مخلوط از شیاطین انس و جن است آنها این عمل شنیع را به طور مداوم انجام و در حالی که جیغ می زنند انجام می دهند زیرا که شیاطین آنها را وادار به انجام آن کارمی کنند ، محققان روسی در هنگامی که در جستجوی معادن در حال حفر در اعماق هزاران متری باطن زمین بودند از درون زمین صداهای آین جهان را شنیده اند. آنها صداهای یک عالم دیگر را شنیدند که باعث تعجب آنها شد .نظر زندانی (از علمای معروف یمن ) در مورد آنان این است که آنها جهنمیان هستند واز دانشمندان خواسته است که در مورد منبع آن صداها تحقیق کنند اما من در این امر با او مخالفم و می گویم که آنها یاجوج و ماجوج هستند در مورد فریادها قسمتی کمی از آن مربوط به عمل فحشااست و بیشتر آن از انعکاس صداها در باطن زمین است ولی زندانی اعتقاد دارد که آنها جهنمیان هستند . . قبلا در بیانی دیگر به شما گفته بودم که محل آتش (جهنم ) کجاست در آن خطابه عذاب قبر در گور را نفی کردم . آنها در واقع در آتش عذاب می شوند و عذاب فقط بر روح است و فرقی بین عذاب روح و جسد وجود ئدارد و همه حواس ازآن روح است و اگر روح خارج شود جسد چیزی را احساس نخواهد کرد حتی اگر سوزانده و خاکستر شود و قبلا موقعیت سیاره آتش (جهنم ) رابیان کردیم و آن بالای زمین و زیر آسمان است 
و خداوند تعالی می فرماید : 
 {هَـٰذَا ۚ وَإِنَّ لِلطَّاغِينَ لَشَرَّ مَآبٍ ﴿٥٥﴾ جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا فَبِئْسَ الْمِهَادُ ﴿٥٦﴾ هَـٰذَا فَلْيَذُوقُوهُ حَمِيمٌ وَغَسَّاقٌ ﴿٥٧﴾ وَآخَرُ مِن شَكْلِهِ أَزْوَاجٌ ﴿٥٨﴾ هَـٰذَا فَوْجٌ مُّقْتَحِمٌ مَّعَكُمْ ۖ لَا مَرْحَبًا بِهِمْ ۚ إِنَّهُمْ صَالُو النَّارِ ﴿٥٩﴾ قَالُوا بَلْ أَنتُمْ لَا مَرْحَبًا بِكُمْ ۖ أَنتُمْ قَدَّمْتُمُوهُ لَنَا ۖ فَبِئْسَ الْقَرَارُ ﴿٦٠﴾ قَالُوا رَبَّنَا مَن قَدَّمَ لَنَا هَـٰذَا فَزِدْهُ عَذَابًا ضِعْفًا فِي النَّارِ ﴿٦١﴾وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَىٰ رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُم مِّنَ الْأَشْرَارِ ﴿٦٢﴾ أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِيًّا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ ﴿٦٣﴾ إِنَّ ذَٰلِكَ لَحَقٌّ تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ ﴿٦٤﴾ قُلْ إِنَّمَا أَنَا مُنذِرٌ ۖ وَمَا مِنْ إِلَـٰهٍ إِلَّا اللَّـهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ ﴿٦٥﴾ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ ﴿٦٦﴾ قُلْ هُوَ نَبَأٌ عَظِيمٌ ﴿٦٧﴾ أَنتُمْ عَنْهُ مُعْرِضُونَ ﴿٦٨﴾ مَا كَانَ لِيَ مِنْ عِلْمٍ بِالْمَلَإِ الْأَعْلَىٰ إِذْ يَخْتَصِمُونَ ﴿٦٩﴾ إِن يُوحَىٰ إِلَيَّ إِلَّا أَنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُّبِينٌ ﴿٧٠﴾} 
  صدق الله العظيم [ص]
اين (پاداش پرهيزگاران است)، و براي طغيانگران بدترين محل بازگشت است:دوزخ، که در آن وارد مي‌شوند؛ و چه بستر بدي است! اين نوشابه «حميم» و «غساق» است [= دو مايع سوزان و تيره رنگ‌] که بايد از آن بچشند! و جز اينها کيفرهاي ديگري همانند آن دارند!(به آنان گفته مي‌شود اين گروهي است که همراه شما وارد دوزخ مي‌شوند (اينها همان سران گمراهيند)؛ خوشامد بر آنها مباد، همگي در آتش خواهند سوخت!آنها (به رؤساي خود) مي‌گويند: «بلکه خوشامد بر شما مباد که اين عذاب را شما براي ما فراهم ساختيد! چه بد قرارگاهي است اينجا!»(سپس) مي‌گويند: «پروردگارا! هر کس اين عذاب را براي ما فراهم ساخته، عذابي مضاعف در آتش بر او بيفزا!»آنها مي‌گويند: «چرا مرداني را که ما از اشرار مي‌شمرديم (در اينجا، در آتش دوزخ) نمي‌بينيم؟!آيا ما آنان را به مسخره گرفتيم يا (به اندازه‌اي حقيرند که) چشمها آنها را نمي‌بيند؟!اين يک واقعيت است گفتگوهاي خصمانه دوزخيان!بگو: «من تنها يک بيم‌دهنده‌ام؛ و هيچ معبودي جز خداوند يگانه قهار نيست!پروردگار آسمانها و زمين و آنچه ميان آن دو است، پروردگار عزيز و غفار!» بگو: «اين خبري بزرگ است، که شما از آن روي‌گردانيد!من از ملأ اعلي (و فرشتگان عالم بالا) به هنگامي که (درباره آفرينش آدم) مخاصمه مي‌کردند خبر ندارم!تنها چيزي که به من وحي مي‌شود اين است که من انذارکننده آشکاري هستم!

هرکس در این آیات که در مورد تخاصم (جدال ) بین جهنمیان است تدبر کند و بعد از آن فرمایش خداوند را بخاطر بیاورد ، حقیقت اسراء و معراج
مُحمد رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - برایش آشکار می شود که آتش در زیر آسمان و بالای زمین قرار دارد اهل دوزخ تسبت به بهشتیان ملئ اعلی هستند . این آیات در مورد تخاصم ملائکه صحبت نمی کند بلکه از تخاصم اهل آتش صحبت می کند . و اگر خواننده در گفته ها
تدبر کند در می یابد که (این آیات)در حقیقت فصل الخطاب برای متمایز کردنبين عذاب روز حساب و عذاب برزخ اند يعني فرمايش خداوند تعالي {وَآخَرُ مِن شَكْلِهِ أَزْوَاجٌ} 
صدق الله العظيم [ص:٥٨]
و جز اينها کيفرهاي ديگري همانند آن دارند!
و بعد از آن خداوند تخاصم(جدال ) اهل آتش را شرح مي دهد
{مَمَا كَانَ لِيَ مِنْ عِلْمٍ بِالْمَلَإِ الْأَعْلَىٰ إِذْ يَخْتَصِمُونَ ﴿٦٩﴾ إِن يُوحَىٰ إِلَيَّ إِلَّا أَنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُّبِينٌ ﴿٧٠﴾} صدق الله العظيم [ص]
من از ملأ اعلي (اهل جهنم ) به هنگامي که مخاصمه مي‌کردند خبر ندارم!تنها چيزي که به من وحي مي‌شود اين است که من انذارکننده آشکاري هستم!»
و
رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - به شما خبر داده كه در شب اسراء ومعراج از اهل جهنم گذر كرده و مشاهده کرده است که آنها به صورت جمعی در آتش عذاب می شوند نه تک تک داخل قبرهایشان. از جستجو گران حقيقت مي خواهم موضوع (أصوات باطن الأرض) را در اينترنت جستجو كنند يك نوار ضبط شده از جيغ و سروصداي درون زمين خواهيد يافت و اين بي شك و ترديد حقيقت است و در مورد آنها فتوا مي دهم كه آنها ياجوج و ماجوج هستند و با گفته شيخ عبد المجيد زنداني كه آنها اهل جهنم اند ، مخالف هستم و آيه روشن و صريح مي گويد كه آتش (جهنم) نسبت به زمينيان ملئ اعلي (عالم بالا) است قران نمي گويد كه آتشي كه به كفر وعده داده شده در درون زمين است بلكه بالاي زمين و زير آسمان است و مُحمد رسول الله در معراج بر آنها گذر نموده است طبق فرموده خداوند تعالي:

  {وَإِنَّا عَلَىٰ أَن نُّرِيَكَ مَا نَعِدُهُمْ لَقَادِرُونَ}
صدق الله العظيم [المؤمنون:٩٥]
 
و ما تواناييم که آنچه را به آنها وعده مي‌دهيم به تو نشان دهيم
در گوگل عبارت(صداهاي درون زمين (أصوات باطن الأرض) را جستجو كنيد وآن را حقيقتي واقعي خواهيد يافت
أخوكم الإمام ناصر محمد اليماني ..
اضغط على الصورة لفتحها بصفحة مستقلة